Follow Me @Charmedka

13.10.24

Rui Zink - Instalace strachu | RC review




Spisovatel: Rui Zink
Originální název: A Instalação do Medo
Počet stran: 182
Rok vydání: 2024
Vydání originálu: 2012
Nakladatelství: Bourdon
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Originální absurdní antiutopie portugalského autora o strachu, kterým se ovládá společnost a který je třeba povinně a pečlivě nainstalovat do každé domácnosti.





Instalace strachu rozhodně kandiduje na nejzajímavější a nejlákavější anotaci letošního roku. Sice musím přiznat, že obálka mě zas tolik nenavnadila, ale zkrátka ta anotace, vzbudila ve mně zvědavost.

Kniha je antiutopie, takže vítejte ve fiktivní společnosti, která je ovládána strachem, doslova. Do Vašeho domu vtrhnou chlápci a nainstalují tam strach, v podstatě to funguje stejně, jako kdybyste si objednali například kabelovku.

V knize jsou čtyři hlavní postavy. Žena, která obývá byt, ve kterém se celý příběh odehrává, malý spící chlapec a dva muži, technici instalující strach.

Během instalace strachu se oba muži snaží ještě více strach v ženě probudit, v podstatě mají nacvičené divadlo s hromadou děsivých historek. Kniha je plná dialogů a myšlenek hlavních postav.

Strach cílí na dnešní dobu, takže chlápci mluví o válkách, epidemii, přírodních katastrofách, chudobě, ale snaží se ženu vyděsit například i příběhy o cizích mužích a znásilnění.

Kniha má pouze kolem 180 stránek, je to poměrně maličká knížečka a prvních asi 25 stran je pouhý úvod a já určitě doporučuji, nechat si to případně až na konec jako doslov, protože tohle mě fakt nebavilo. Až na výjimky nečtu ani poděkování a nepřijde mi, že by mě to lépe připravilo na příběh, spíše mě to zprudilo.

Nápad knihy je zajímavý, o tom žádná, hodně jsem očekávala, ale...Mně to bohužel moc nesedlo, zpracování mě nedokázalo vtáhnout a ač je kniha fakt tenká, strávila jsem si s ní pár dní, protože se na druhou stranu docela táhla.
Moc děkuji nakladatelství Bourdon za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Žádné komentáře:

Okomentovat