Follow Me @Charmedka

15.10.24

Avi Domoshevizki - Prachy zabíjí | RC review



Spisovatel: Avi Domoshevizki
Originální název: Green Kills
Počet stran: 272
Rok vydání: 2024
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Bourdon
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Generální ředitel slibného start–upu je nalezen mrtvý v luxusním hotelu. Dva muži, kteří ve dvou různých nemocnicích podstoupili banální chirurgický zákrok, zemřeli na operačním stole. Má jejich smrt nějakou souvislost? Ronnie Saar, Izraelec pracující pro úspěšný americký fond rizikového kapitálu, je nečekaně povýšen na pozici partnera a hned musí řešit několik záhadných úmrtí. Ve snaze dopídit se pravdy odhaluje hořkou realitu: v drsném světě velkého byznysu mají peníze větší cenu než lidský život.

Prachy zabíjí je svižně vyprávěný román, který čtenáře nechává nahlédnout do zákulisí velkého investičního a biomedicínského byznysu. Autor sám je úspěšný podnikatel v oblasti špičkových technologií, který pracoval více než třináct let jako investor v izraelských a amerických fondech rizikového kapitálu. Jeho kniha proto přináší napínavé, ale zároveň mimořádně realistické nahlédnutí do zákulisí světa hi–tech a nelítostného byznysu.





Thrillery mám strašně moc ráda, ve většině případů se mi čtou jako po másle a tenhle žánr vyhledávám stále více, proto mě novinka z nakladatelství Bourdon zaujala a to i skvělou obálkou, ta se vážně povedla a maximálně navnadila.

Ronnie, hlavní postava románu, je nečekaně povýšen na pozici partnera v jedné dobře se rozjíždějící společnosti. Jeho povýšení ovšem předchází smrt generálního ředitele a dvou pacientů, kteří podstoupili naprosto banální zákrok a oběma byl podán lék, který společnost testuje.

Tato úmrtí dopadají i na Ronnieho, nejen, že se může stát podezřelým, ale brzy zjišťuje, že v této společnosti jsou peníze důležitější, než lidské zdraví a život.

Už od začátku knihy mi začalo být jasné, že to bude asi krapet jiné, než co jsem od knihy očekávala. Já jsem zkrátka čekala pořádný krimi thriller, ale...

Ta úmrtí nejsou základem příběhu, vůbec nejde o jejich vyšetření, spíše je to komponent, aby se šlo zaměřit na to ostatní a tím jsou technologie, velký business a tím spojené velké peníze, které mají pro některé větší cenu, než cokoliv ostatního, na lidech a klientech vůbec nezáleží.

Ronnie je ale správňák, kterému záleží na tom, aby se vše vyřešilo a aby neumírali další lidé, chtě nechtě je ovšem to nekalých praktik zatažen a musí se s tím nějak poprat. Ostatní postavy jsou takové nijaké, vlastně ani ke konci knihy jsem si je všechny nepamatovala a neměla jsem k nim žádný vztah. Bohužel autor je vykreslil tak ploše, nedal jim žádné pořádné charaktery...

Určitě kniha není špatná, ale na mě osobně moc technická, což chápu, že bez toho by to asi nešlo a k příběhu to sedí, ale já čekala vážně thriller a takhle nejsem moc cílovka. Přesto věřím, že své čtenáře si najde, protože čtivá je.
Moc děkuji nakladatelství Bourdon za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Žádné komentáře:

Okomentovat