Follow Me @Charmedka

13.04.19

Marissa Meyer - Scarlet | RC review

Spisovatel: Marissa Meyer
Originální název: Měsíční kroniky
Série: Scarlet
Díl: 2. 
Počet stran: 456
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Egmont
Vazba knihy: Brožovaná
Když Byla Scarlet Benoitová malá, opustili ji oba rodiče a byla poslána na vychovávání k babičce. Nyní je jí osmnáct a je přesvědčena, že se o sebe dokáže postarat sama. Nepotřebuje a ani nechce si nikoho pustit do života. Výjimkou je její babička Michelle, žena, která Scarlet naučila všechno, co umí: pilotovat raketu, oškubat kachnu, ignorovat názor většiny a udělat si svůj. Celých jedenáct let byla babička pro Scarlet jedinou blízkou bytostí na světě.
Až do dne, kdy babička náhle zmizí a Scarletin život se obrátí vzhůru nohama. O dva týdny později se Scarlet snaží vydělat si na živobytí na jejich malé farmě, když vtom se objeví její ztracený otec, zbitý a blouznící. Scarlet se od něj dozví, že ho mučil jakýsi gang samozvaných strážců pořádku... který dosud stále drží v zajetí Scarletinu babičku. Jediný, kdo o tomto gangu něco ví, je Vlk, pouliční rváč, který navštěvuje místní hospodu. Ačkoli se Scarlet je nerada svěřuje cizím lidem, zvláště pokud jde o muže, z něhož čpí potíže na sto honů, ví, že potřebuje Vlkovu pomoc, aby našla únosce své babičky. To ale ještě Scarlet netuší, jakou roli hrála před lety její babička při záchraně princezny Selene, nebo kdo Vlk vlastně je a jaké jsou jeho skryté úmysly...

Něco ke knize

Scarlet neměla dětské zrovna růžové, přišla o rodiče a skončila na francouzské farmě u své babičky. Zde se naučila pěstovat tu nejlepší zeleninu v okolí, postarat se o zvířectvo a být sama sebou. U babičky našla skutečný domov a lásku.

Jenže jednoho dne babička zmizí a nikdo se tím nehodlá zabývat, všichni mají za to, že už tak pomatená žena se prostě zcvokla ještě více a odešla. Tomu Scarlet ale odmítá uvěřit. Když se najednou objeví Scarletin otec, zbitý a vyplašený, je jasné, že babička sama neodešla a že ji musí Scarlet najít. A pomůže ji Vlk, cizinec a rváč, který nedávno přišel do města.

Něco ke knize

Z prvního dílu jsem byla naprosto nadšená a mrzí mě, že k pokračování jsem se dostala až nyní a k dalším dílům to zřejmě zase potrvá, i když po přečtení Scarlet je mi jasné, že sérii rozhodně chci mít co nejdříve kompletní.

Miluji pohádky a všemožné jejich re-tellingy. Pokud i Vy, tak rozhodně mrkněte na první díl, najdete ho zde. Cinder se inspirovala Popelkou a u Scarlet zas můžeme najít příběh o červené Karkulce. Scarlet je rudovlasá kráska, která nosí červenou mikinu s kapucí a bydlí s babičkou. Scarlet je velmi sympatická. Hodně nebojácná dívka, která je pro rodinu ochotná i umřít.

A kdo je Vlk? To je docela záhada a já fakt byla zvědavá, co autorka v jeho případě vymyslí, jestli vůbec něco zajímavého či se bude jednat jen o chlápka s podivným jménem. To, co se mi dostalo, jsem opravdu nečekala a téměř až do konce je Vlk záhadou opravdu ve všech směrech. Padouch, nebo dobrák? No, těžko říct.

Dějově kniha navazuje v podstatě tam, kde první díl skončil. Ač Scarlet nabízí nový příběh, zároveň se prolíná se Cinder, jejíž kapitoly v knize také najdete, což pro mě bylo velmi milým překvapením. Vše se prolíná a spojuje a čtenář tak může sledovat osud obou hrdinek.

Postava Cinder je stejně skvělá, autorka výborně propracovává všechny charaktery. Za zmínku jistě stojí Thorne, nový společník a spoluuprchlík Cinder, který je neskutečně zábavný, ironický a u jeho výroků se vážně pobavíte.

Jsem z knihy opět naprosto unesená, tenhle svět mě neskutečně baví a nemůžu se dočkat, až si přečtu další díly. Věřím, že budou stejně super. Zřejmě už nejsem věková cílovka, ale vůbec mi to nebaví, tahle série za přečtení stojí.
Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

2 komentáře:

  1. Scarlet je opravdu, ale opravdu skvělý díl. Z Cinder jsem měla trošku vysoká očekávání a sama Scarlet mi zprvu moc nesedla, tak je pro mě trošičku slabším dílem. Ale i tak to bylo skvělé počtení. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od Cinder jsem také čekala hodně a naštěstí jsem zklamaná nebyla. Věřím, že i další díly budou super.

      Vymazat