Follow Me @Charmedka

06.09.24

Becky Albertalli - Já, Simon


Spisovatel: Becky Albertalli
Originální název: Simon vs. the Homo Sapiens Agenda
Série: Creekwood
Díl: 1.
Počet stran: 296
Rok vydání: 2017
Vydání originálu: 2015
Nakladatelství: Yoli
Vazba knihy: Brožovaná

Šestnáctiletý Simon už nějakou dobu ví, že je gay, ale ještě není připravený sdělit to okolnímu světu. Jedinou výjimkou je tajemný Blue, se kterým si Simon už několik měsíců vyměňuje e-maily a jejich vzájemné pouto sílí. Jenže pak citlivá korespondence padne do nesprávných rukou a Simon se stane obětí vydírání: buď udělá, co se po něm chce, i když se mu to příčí, nebo riskuje, že si tajné e-maily přečte celá škola. V sázce je však ještě mnohem víc – plachého Bluea by nechtěná publicita mohla vyděsit a Simon už by nikdy nezjistil, kdo Blue ve skutečnosti je…


Nakladatelství Yoli mám moc ráda a na každou knihu od nich se vážně těším, nebo každou, zajímá mě, ale ne vždy jsem si jistá, zda jsem vyloženě cílovka, i když young adult miluji a čtu pořád.

U Simona jsem dost váhala, zda se vůbec do knihy pouštět, zpočátku mě nechávala naprosto chladnou, ale má fakt super hodnocení, navíc kniha byla i zfilmována, což mě utvrdilo v tom, že si ji přečtu, ať pak můžu mrknout na film.

Simonovi je šestnáct, je to typický středoškolák, který ovšem již nějakou dobu ví, že je gay. Není ale připraven s tím jít ven, neví o tom ani jeho praštěná rodina, pouze Blue, internetový přítel, se kterým si pravidelně dopisuje a který ho chápe.

Jenže emaily se nešťastnou náhodou dostanou do rukou spolužákovi, který začne Simona vydírat. Simonovi vydírání vadí, ale svůj coming out si představuje jinak, navíc i hrozí, že by nikdy nepřišel na to, kdo Blue vlastně je.

Vím, že knihy s LGBT tématikou jsou teď velmi populární, ale...Narovinu říkám, že pro mě to moc není, nemám vůbec nic proti tomu, naopak jsem za větší práva gayů, ale...Mě to zkrátka v knihách nebaví, navíc je to většinou v podobě právě YA v prostředí střední školy a u toho si říkám, že jsem fakt už stará a mám jiné starosti.

Myslela jsem, že mě Simon chytne více, ale hodně jsem se do čtení nutila, byla to obrovská nuda. Kniha neměla pořádně začátek ani konec, postavy nepůsobily reálně, bylo to celé takové přitažené za vlasy a chválím asi jen emaily, které knihu obzvláštnily.

Žádné komentáře:

Okomentovat