Follow Me @Charmedka

16.06.24

Britney Spears - Žena ve mně | RC review


Spisovatel: Britney Spears
Originální název: The Woman in Me
Počet stran: 290
Rok vydání: 2024
Vydání originálu: 2023
Nakladatelství: Bourdon
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Žena ve mně je odvážný a neuvěřitelně dojemný příběh o svobodě, slávě, mateřství, přežití, víře a naději. Celý svět v červnu 2021 sledoval, jak Britney Spears vypovídala u soudu. O dopadu jejích slov – její pravdy – nebylo pochyb. Jiným směrem se totiž nezačal ubírat pouze její život, ale také životy mnoha dalších lidí. V knize Žena ve mně nám jedna z nejvýznamnějších popových zpěvaček v historii poprvé odhaluje svou fascinující životní pouť – a ohromnou vnitřní sílu.

Přelomové memoáry Britney Spears nám s pozoruhodnou otevřeností a humorem osvětlují neutuchající moc hudby a lásky a také to, jak je důležité, když žena konečně vypoví svůj příběh – sama a podle svých vlastních pravidel.


Nečtu moc různé životopisné knihy a memoáry, rozhodně dávám přednost beletrii. Ovšem jednou za čas se objeví takový memoár, který mě nenechá chladnou, posledně to byl Matthew Perry, asi netřeba dodávat více...Ve stejném nakladatelství, Bourdon, vyšla před pár týdny novinka a to Žena ve mně. Kniha Britney Spears, kterou jsem netrpělivě očekávala.

Na Britney jsem vyrůstávala, měla jsem všechna její CDéčka, dokonce i nějaká DVD s koncertem, četla o ní články v Bravíčku. Moje generace určitě ví, o čem mluvím, Britney byla zkrátka ikona a vzor.

O to více mrzí, kam do dopracovala, nebo spíše, co se s ní stalo. Není to tak dávno, kdy se stále řešilo opatrovnictví a i o tom je kniha, kterou Britney sepsala.

Žena ve mně je hodně jednouše napsána, ale není to nic proti ničemu, Britney není spisovatelka a píše tak, jak to zrovna cítí. Kniha je primárně zaměřená na to špatné, aspoň tak mi to přijde, je to v podstatě taková zpověď.

Začíná hned v dětství, kdy toužila stát se slavnou, vystupovala v Mickeyho Clubu, seznámila se s Justinem Timberlakem, který byl její první a troufám si tvrdit, že i největší láskou, kterou stále nepřekonala...Její dětství ovšem nebylo úplně šťastné, otec pil a Britney žila v neustálém stresu.

Jakmile se proslavila, kromě slávy přicházely i velké pády. Rozchod s Justinem potrat, nevydařené vztahy a manželství, odebrání dětí a svěření do péče otce a pomalu se dostáváme k opatrovnictví. Britney byla zbavena svéprávnosti a na dlouhých třináct let nemohla rozhodovat o ničem. Rozhodoval za ní otec, kterého se jako malá bála.

Nesměla nic a to dokonce se ani najíst, pokud to otec nedovolil. Musela fungovat na povel, aby vůbec směla vídat svoje děti. Člověk si říká, že to přece jen muselo mít důvod, možná ano, na druhou stranu se mi líbí, kdy Britney v knize píše, že v době, kdy byla nesvéprávná, vydala nejúspěšnější desku, vydělala neskutečné peníze a opravdu tohle zvládne člověk, který není schopen sám fungovat?!

Pokud Britney sledujete, nebo i pokud ne, určitě Vám neunikla videa, která sdílí a třeba i přemýšlíte nad tím, že opatrovnictví mělo něco do sebe. Já si myslím, že tohle je spíše taková recese a Britney tím dává najevo, že je svobodná a tanec, který miluje a který ji držel nad vodou, může teď dělat svobodně. A že je nahá? Tak ji stvořil Bůh a přesně takhle to vnímá.

Kniha je hodně silná, ač jednoduše napsána, ten její příběh Vás nenechá chladnými. Kolikrát mi bylo u čtení úzko, hodně mi připomíná Ivetu Bartošovou, obrovský talent, ale taková smůla na chlapy, naivita a toxické okolí.

Moc děkuji nakladatelství Bourdon za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

Žádné komentáře:

Okomentovat