Follow Me @Charmedka

16.01.24

Movie tip: Ferrari

 

Anotace: Děj filmu se odehrává v létě roku 1957. V roce, kdy se bývalý automobilový závodník Ferrari (Adam Driver) ocitá ve velké krizi. Řeší problémy v manželství, smrt syna, ale také bankrot společnosti, jíž věřil. Příběh zachycuje nejen hlavního hrdinu, ale také další členy jeho rodiny, která definovala myšlenku výkonného italského sportovního vozu a prakticky stála u zrodu závodů formule 1 a také u legendární automobilové značky.


Po delší době jsem byla v kině, těšila se na popcorn a colu, takže mi vcelku bylo jedno, na co zajdeme. Sice bych preferovala Aquamana, i když nemá kdovíjaké hodnocení, ale ve výsledku jsem ráda, že to nakonec vyhrál film Ferrari.

Já vlastně nevěděla, že něco jako Ferrari je v kině, nesleduji žádné závody, nejsem žádný velký fanoušek aut, takže jsem šla do kina trošku skepticky a moc nevěděla, co očekávat, i když třeba Rivalové se mi líbili moc.

Film je skvěle obsazen, Adam Driver mě moc mile překvapil, dokonce tu vypadá i dobře :D Penelope Cruz jsem nikdy moc nemusela, je mi nesympatická, ale roli podváděné manželky tu ztvárnila výborně, to zas musím uznat. Naopak Shailene Woodley mám moc ráda a potěšil mě i Patrick Dempsey.

Snímek není ani tak zaměřen na závody formule 1 a auta, jako spíše na život Enza Ferrariho a to nejen ten profesní, ale především i osobní. Já o jeho životě netušila absolutně nic, takže pro mě celý film byl vlastně jedna velká nová informace.

Enzo Ferrari žil v nešťastném manželství, které se muselo potýkat se smrtí malého synka, k tomu vede druhý život s milenkou a společným dítětem, o čemž ví jen minimum lidí. Společnost je navíc na hraně krachu a obsypaná skandály a průšvihy. Kdo by to byl řekl, že značka měla takovéhle finanční potíže a dokonce na svědomí několik životů...

Film není až tak akční jako třeba již zmiňovaní Rivalové a bohužel těch pár akčních scén je hodně podprůměrných, co se týče efektů. V dnešní době a u takového filmu bych to vážně nečekala, ale to bylo jak u béčkového, ne, spíše céčkového filmu z osmdesátých let, jakože velký špatný.

Avšak pojetí filmu mě bavilo hodně a jsem ráda, že se děj zaměřil spíše na ten život, než na závody celkově. Takže ve výsledku moc povedený a pěkný snímek, který doporučím.
Hodnocení 4*

Láká Vás film?
Co jste na něj říkali?

Žádné komentáře:

Okomentovat