Follow Me @Charmedka

13.01.24

Knihy roku 2023

Vítám Vás u velkého shrnutí roku 2023. Povedlo se mi přečíst 48 knih, což je ještě o dvě méně, než loni a říkám si, že cíle na letošní rok si nebudu klást nijak velké. Myslím, že ta padesátka je taková adekvátní. Mám to se čtením prostě takové rozpolcené, do jedné knihy se hned začtu a přelouskám ji hned, u jiné jsem zas zaseklá klidně i dva týdny a to i přesto, že mě třeba baví.

Nejlepší knihy roku

Chtěla jsem vybrat pět top knih, ale nepovedlo se mi žádnou z těchto vyřadit, takže sedm kousků, které mě chytly za srdce, dojaly či něco zanechaly.

1. Kde zpívají raci (Delia Owens)
- Tohle byla vážně krása, velmi dojemný příběh o holce z bažiny, k tomu překrásná příroda. Originální, čtivé a příběh jeden z nejhezčích.

2. Dvanáct měsíců (Eleanor Corvin) - Miluji tuhle sérii, autorka je češka a wow. Postavy jsou dokonale vykreslené, hlavní hrdinka sarkastická a prostředí smrtek mě neskutečně baví. Už chci další díl.

3. Řev (Cecelia Ahern) - Ne že by to byla nějaká wow skvělá kniha, ale má něco do sebe. Obsahuje povídky zaměřené na ženy, většina pojatá abstraktně a to mě právě na tom bavilo.

4. Šest rudých jeřábů (Elizabeth Lim) - Fantasy na motivy Sedmera krkavců a vážně super. Čtivé, napínavé, s prvky asijské mytologie.

5. Hana (Alena Mornštajnová) - Já na tyhle české autory moc nejsem, ale dala jsem šanci a tohle bylo tak neskutečně silné čtení, ale přitom tak lehce pojaté.

6. Přátelé, lásky a ten ohromný průšvih (Matthew Perry) - Nemám slov, začala jsem číst den před onou událostí, o to drsnější to bylo. Matthew celý život bojoval se svými démony a toužil jen po lásce a dětech. Zemřel sám...

7. Ztracené světlo (Jill Santopolo) - Nádherný romantický příběh, u kterého jsem měla pomalu slzy v očích. Velmi romantické, milé, ale zároveň smutné a dojemné.

Nejhorší knihy roku

Ty opravdu špatné knihy jsou naštěstí jen dvě a obě v rámci romantiky, od které neočekávám kdovíco, ale aspoň ten příjemný průměr.

1. Nechci lásku nebeskou (Catherine Bennetto) - Krásná obálka, ale příběh nic moc. Hlavní hrdinka je těhotná, bez chlapa a práce a v životě se plácá. Nemělo to pořádný příběh, spíše hodně omáčky kolem a humor mi též nesedl.

2. Jak mi Jane Austenvá zničila život (Beth Pattillo) - Pro fanoušky ženských románů a Jane Austen asi ano, ale mě to nebavilo. Hlavní hrdinka nesympatická, příběh přitažený za vlasy a narovinu, já si k Jane moc cestu nenašla.

Knižní překvapení

Opravdu fajn kousky, které se sice nedostaly mezi topku, ale jsou hned v závěsu.

1. Replika (Lauren Oliver) - Já úplně na to sci-fi nejsem a hodně jsem se knihy obávala. Četla se ale skvěle, bavila mě a moc se mi líbilo zpracování knihy, dva pohledy a každý z jedné strany knihy, navíc i dvě záložky, super.

2. Obnažená (Sylvia Day) - Vůbec ne špatný erotický román, sedí mi hlavní hrdinové, i když jsou oba na hlavu, ale je to romantické, vtipné a erotické scény super popsané.

3. Úzkosti a jejich lidé (Fredrik Backman) - Sice má kniha svým způsobem silnější téma, postavy řeší hromadu životních problémů, ale zároveň je kniha vtipně a odlehčeně napsaná. Taková až fantasmagorie, ale vlastně mě to dost bavilo.

Knižní zklamání

Těch zklamání bych možná zvládla vybrat i více, ale tohle jsou ty největší. Od knih jsem čekala mnohem více.

1. Divoká píseň (Victoria Schwab
) - Miluji Victorii Schwab a na knihu jsem se šíleně těšila, ale zatím za mě neslabší její dílo. Byla jsem dost ztracená v druhu monster, v rozdělení města a celkově jsem nebyla schopná se tolik začíst.

2. Podivný počátek (Deanna Raybourn) - Kniha má nádech 19. století a ani mluvou se nejedná o zmodernizování doby takovým tím nepříjemným způsobem. Já si ale bohužel na styl psaní nezvykla. Začátek knihy pro mě byl velkým utrpením, nemohla jsem se vůbec začíst a u knihy jsem se zasekla na pěkně dlouhou dobou.

3. Daisy Jones & The Six (Taylor Jenkins Reid) - Ty jo, tohle jsem nečekala, ale..kniha je pojata formou fiktivních rozhovorů a život rockových hvězd plných sexu a drog mě nebavil. Přitom opět moje oblíbená autorka.

4. Tři hodiny v zoo (Gin Phillips) - Mě kniha hodně zklamala, sice nemá nijak vysoké hodnocení, ale kniha měla obrovský potenciál, který nebyl naplněn. Přesto se jednalo o napínavé čtení, jen spíše konec to zazdil.

Objevené série

Osm sérií, které jsem rozečetla, některé teda rovnou dočetla, ale není to málo. Rovnou jsem dočetla Jane Austen, která měla jen dva díly, Monstra z Verity jsou také jen o dvou dílech. Konečně jsem po letech dočetla L.A. Candy a Čáry života. Letos bych ráda se zas posunula v těch starších sériích, co mám doma už dlouho, takže dosehnat díly a rovnou i dočíst.
1. Monstra z Verity (Victoria Schwab) - Tahle série mě vůbec nechytla, byla jsem i ve druhém dílu absolutně ztracená.

2. Replika (Lauren Oliver) - Naopak tady se těším na další díl, který musím sehnat, to mě bavilo hodně.

3. Crossfire (Sylvia Day) - Přečetla jsem půlku série a letos bych ráda dokončila.

4. Veronika Speedwellová (Deanna Raybourn) - Ač mě to vůbec nechytlo, určitě dám pokračování šanci, pokud u nás vyjde.

5. Šest rudých jeřábů (Elizabeth Lim) - Bomba a nemůžu se dočkat, až vyjde pokračování.

6. Nebeské království (Sue Lynn Tan) - Také poměrně fajn fantasy s asijskou mytologií, nebylo to špatné, ale více ještě očekávám od dalšího dílu.

7. Jane Austenová (Beth Patillo) - První díl byl fakt peklo, ale druhý už mi tak zlý nepřišel. Hlavní hrdinka není fanoušek Austenové, stejně jako já a více mi to sedlo.

8. Kavárna nových začátků (Debbie Johnson) - Jedná se o druhý díl, první jsem nečetla, takže si to dám trošku opačně, ale nevadí.

Kolik jste toho přečetli?
A zaměřili jste se více na jednotlivé knihy, nebo série?

Žádné komentáře:

Okomentovat