Follow Me @Charmedka

07.01.24

Judy I. Lyn - Magie zalitá jedem | RC review

Spisovatelka: Judy I. Lyn
Originální název: A Magic Steeped in Poison
Série:
Kniha čaje
Díl: 1.
Počet stran: 344
Rok vydání: 2023
Vydání originálu: 2022
Nakladatelství: Ocelot
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Jediné, co je pro Ning horší než ztráta matky, je vědomí vlastní viny. To ona nevědomky uvařila jedovatý čaj, který matku zabil - jedovatý čaj, který teď hrozí připravit o život i její sestru Šu. Když se Ning doslechne o soutěži, která má najít nejlepšího šen-nung-š - mistra starobylého a magického umění přípravy čaje -, vydá se do císařského města, aby se jí zúčastnila. Vítěz získá od princezny laskavost, která může být pro Ning jedinou šancí, jak zachránit sestře život.
Ale mezi zrádnými soutěžícími, krvavou dvorskou politikou a záhadným (a pohledným) chlapcem se šokujícím tajemstvím může být ve skutečnosti v největším nebezpečí právě Ning.


Další velmi lákavá knížka z nakladatelství Ocelot a v pořadí již třetí, zabývající se asijskou mytologií. Docela se s nimi roztrhl pytel, že? Ale to vůbec nevadí, je to hodně neotřelé a neokoukané.

Ning přišla o matku a bolest je o to větší, že jedovatý čaj, který ji připravil o život, uvařila sama Ning a stejný jed teď pomalu zabíjí i její sestru. Jediná šance, jak sestru zachránit, je vydat se do čísařského města a vyhrát soutěž o nejlepšího šen-nung-š, mistra magické připravy čaje, kterou pořádá princezna.

Jenže Ning nebyla pozvána, pozvánka přišla její sestře a tak musí Ning zariskovat. Navíc ve městě vládnou velké nepokoje, ne každý souhlasí s vládou mladé princezny a i soutěž je plná intrik a zrady.

Nejsem úplně milovník čaje, beru ho jako nutnost v době nemoci, takže to oslavování čaje v knize a jeho přípravu jsem nedokázala tolik docenit a vychutnat si to, na druhou stranu tím ale kniha neztrácí a nenudilo mě to.

Na konci knihy je slovníček, který se poměrně hodí, přiznávám, že první půlku knihy jsem trošku bojovala. Příběh mě nedokázal tolik vtáhnout,  v postavách jsem měla zmatek a nechytala se.

Hlavní hrdinka Ning je ovšem sympatická, statečná, svéhlavá a překvapivě i rozumná. Sedla mi i její kamarádka a spolusoutěžící Lian. Co se týče ostatních postav, tak po celou dobu nevíte, co si o nich myslet. Příběh je plný intrik, zrady a nedá se věřit nikomu a tohle musím pochválit, autorce se vážně povedlo držet čtenáře v nejistotě a já jsem v podstatě nevěřila pořádně nikomu.

Kniha to není špatná, příběh je hodně originální, jedná se o příjemnou young adult fantasy ze zajímavého prostředí. Jen s tím začátkem jsem měla potíže a lepší hodnocení si teda schovám na pokračování.

Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde. 

1 komentář:

  1. Tuhle knihu mám na poličce a je v pořadí. Nikdy jsem nic podobného nečetla, tak jsem zvědavá.
    O všem? Ovšem!

    OdpovědětVymazat