Follow Me @Charmedka

07.01.23

Knihy roku 2022

Loni jsem skuhrala, jak jsem přečetla jen šedesát knih, tak za rok 2022 je to ještě o deset méně. Povedlo se mi přelouskat přesně padesát knížek. Upřímně, dalo mi to hodně zabrat. Trápí mě asi velká krize a únava, s každou knihou trávím šíleně moc času, klidně i přes dva týdny a bývám ráda, když měsíčně dám čtyři, to už považuji skoro za úspěch.

Vybrala jsem tedy top pět nejlepší knih, které mě fakt bavily a co jsem tak koukala, v minulém roce bylo hodně zklamání. Četla jsem převážně průměrné, nebo dokonce podprůměrné knihy. Doufám, že letos budu mít šťastnější ruku a více se zas do čtení ponořím.

Nejlepší knihy roku

Nejlepší knihy vyšly opravdu na krásnou pětku, u které jsem vůbec neváhala, bylo hned jasno. Ne že by všechny dostaly nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení, to ne, přesto se jedná o super kousky, které mě moc bavily.

1. Všichni jsme utkáni z hvězd (Rowan Coleman) - Rowan Coleman mám moc ráda a tohle byla asi ta nejdojemnější kniha od ní. Nejen že se v ní řešily rodinné a vztahové záležitosti, ale kniha byla obohacená o poslední dopisy lidí, kteří umírali a měli ještě něco na srdci.

2. Doufat znovu (Mona Kasten) - Klidně bych sem zařadila celou sérii, zamilovala jsem si jí, ale nejvce mě přece jen bavil příběh Everly a Nolana, ze kterého se vyklube její vyučující. Nevtíravá romantika, zlomené srdce, rodinné problémy...

3. Pláč zavržených předků (Angela Slatter) - Nejoriginálnější kniha loňského roku. Příběh plný magie, mýtických bytostí a mořských pannen. Je to hodně drsná a krvavá pohádka.

4. Dvůr stříbrných plamenů (Sarah J. Maas) - Od minulého dílu jsem si konečně sérii oblíbila a vážně mě chytla. Tenhle díl je věnován Nestě a ta je mi hodně sympatická.

5. Neviditelný život Addie LaRue (V. E. Schwab) - Bože, tohle byla taková nádhera. Neskutečně dojemné, silné, smutné, ale zároveň krásné. Je to příběh na způsob Fausta a já se úplně zamilovala. Top, top, top!


Nejhorší knihy roku

Co se týče naopak těch nejhorších knih, tak jsem dala dohromady čtyři tituly, které mě fakt nebavily a zároveň i zklamaly.

1. Drobná potěšení (Claire Chambers) - Docela originální příběh s neposkvrněným početím. Odpustia bych jí i to, že mi od začátku bylo jasné, co se stalo, ale kniha byla hrozně vleklá, nudná, postavy nesympatické.

2. Otrávené štěstí (Irma Krauss) - Tohle nebyl psychothriller, ale pouze psycho.

3. Milovat a psát (Lily King) - Čekala jsem milý příběh a dostal se mi příběh plný vulgarit, sexuálních narážek, neupřímné lásky a nesympatických postav.

4. Blackout (Marc Elsberg) - U téhle knihy jsem se hodně trápila. Šíleně moc postav, které jsem nebyla schopná si zapamatovat, přehršel odborných názvů a hodně jsem se nutila, abych knihu dočetla.


Knižní překvapení

Knihy, od kterých jsem nic nečekala a ony mile překvapily. Klidně bych rovnou dvě z nich zařadila i mezi topky. 


1. Bird Box (Josh Malerman)
- Prvně jsem viděla film a i přesto mě kniha nakonec neskutečně pohltila. Sice jsem věděla, co přijde, ale četla jsem úplně zaujatá, napnutá a slupla jsem ji během dvou dnů.

2. Dvojníci (Rebecca Hanover) - Velmi milé překvapení, kniha nemá zas tak dobré hodnocení, o to více mi přišla fajn. Dvojníci jsou vlastně klony, takže sci-fi pro mládež a čtivé, líbivé.

3. Hora mezi námi (Charles Martin) - Četla jsem se zatajeným dechem. Hlavní hrdinové po letecké nehodě skončí kdesi v zasněžené krajině a musí přežít. Napínavé, postavy sympatické a i přes danou situaci sršely humorem a ironií.


Knižní zklamání

Zklamání tu nemám vůbec málo, vybrala jsem pět zástupů a popravdě, klidně bych jich našla mnohem více.

1. Ohníčky všude kolem (Celeste Ng
) - Čekala jsem fakt hodně a teda, mě kniha vůbec nechytla. Příběh mi přišel nudný, postavy nijaké a celkově nechápu to vysoké hodnocení.

2. Já, Simon (Becky Albertalli) - Asi jsem myslela, že mě to chytne více, ale přiznávám, že mě bohužel podobné knihy s LGBT tématickou moc nebaví.

3. Imaginární přítel (Stephen Chbosky) - Ono to ve výsledku nebylo špatné, třeba konec se mi hodně líbil, ale do té doby jsem čekala asi něco hororovějšího a vlastně i úplně jiného.

4. Ostré předměty (Gillian Flynn) - Hodně silné téma, ale bohužel knihu mi rušila především hlavní postava, která byla prostě troska a vadila mi.


Objevené série

Objevených sérií tentokrát není hodně, četla jsem primárně jednotlivé knihy. Dočetla jsem zombie sérii Všemi dary obdarovaná, po letech jsem se dostala k poslednímu dílu Zakázané hry od L. J. Smith, ta mě moc bavila, naopak za průměrné považuji Padlé andělé od J. R. Ward. Co mě též bavilo, tak Podsvětí do Meg Cabot, také dočteno po letech a přečetla jsem i sérii Psycho.

1. Začít znovu (Mona Kasten)
- Tuhle sérii jsem začala a dokonce ji i celou přečetla. Miluji ji, romantika, která ale není vtíravá, všechny postavy sympatické, takové až reálné. Je to neskutečně čtivé, doporučuji.

2. Creekwood (Becky Albertalli) - Netušila jsem, že to spadá do série, ale to nevadí, druhý díl, asi ne úplně navazujíí, si určitě přečtu.

3. Bird Box (Josh Malerman) - Po skvelém prvním dílu se na pokračování moc těším, věřím, že budu také nadšená.

4. Dvojníci (Rebecca Hanover) - Trošku se obávám zda u nás vůbec pokračování vyjde. Moc doufám, že ano, protože mi kniha vůbec nepřišla špatná a ráda byh věděla, jak bude příběh pokračovat.

Kolik jste přelouskali knih?
Shodneme se na něčem?

4 komentáře:

  1. Máme to dost podobně, Bird Box, Hora mezi námi se mi moc líbily. Naopak Imaginární přítel a Ohníčky všude kolem také ne, ale těm jsem dala teď šanci v seriálové podobě a vypadá to lépe než kniha :)

    OdpovědětVymazat
  2. Kniha Pláč zavržených předků se mi líbila, ale ne tolik, abych ji dala do nějaké topky :) Já, Simon jsem četla hned jak vyšla a nelíbila se mi vůbec. I 50 knih je krásný počet. :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Monu Kasten mám rozhodně v plánu, tak jsem zvědavá, jak se mi bude líbit.

    OdpovědětVymazat
  4. Krásné shrnutí. :) Četla jsem Pláč zavržených předků a kniha se mi líbila a ráda bych se dostala k Neviditelnému životu Addie LaRue. ;-)

    OdpovědětVymazat