Follow Me @Charmedka

21.01.23

Jitka Tokárová - Příběhy ze staré zahrady | RC review

Spisovatel:
Jitka Tokárová
Počet stran:
148
Rok vydání: 2019
Nakladatelství: Klíč
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Myška Pepka a plšík Oříšek se svými kamarády prožívají četná dobrodružství v prostředí staré zahrady. Podívají se třeba za krtkem do podzemí nebo se pokusí vysedět z čokoládového vejce ptáčka. Připojte se k nim – už na Vás čekají! Bohatě ilustrovaná publikace je vytištěna na kvalitním papíře a plátěný potah nese zlatou ražbu.
 



Nakladatelství Klíč je poměrně nové a nabízí zatím jen pár titulů, o to více ale zaujmou a věřím, že se nabídka bude rozšiřovat a najde si své fanoušky, kteří se na každý nový kousek budou těšit.

Dnes tu mám tip na dětské čtení, které ale jistě potěší nejen malé čtenáře. Knihu Příběhy ze staté zahrady napsala Jitka Tokárová, která knihu i sama ilustrovala a je to něco neskutečně krásného. Já se zamilovala už jen do přebalu a nebyla jsem zklamaná ani po otevření knihy.

Hlavními hrdiny jsou myška Pepka a plšík Oříšek, kteří žijí v zahradě pana Josefa, kde po celý rok zažívají jedno dobrodružství za druhým. A protože mít přátelé je to nejlepší na světě, při jejich toulkách a hrách jim dělá společnost žabák Richard, vrabčák Tonda, plyšový medvíček Mozart, který dostal jméno po růžích a nechybí ani zkušená teta, myška Klárka.

Kniha obsahuje téměř třicet krátkých příběhů, které seznámí děti nejen s dalšimi obyvateli louky a blízkého okolí, ale i s rostlinami, které mohou na zahrádce poznat. Králíček Ferda, který žije za vrátky na louce, ploštice připomínající berušku, pampelišky, nebo zlobivý Rarášek.

Knížka je velmi čtivá a to i přesto, že je psána poměrně jednoduše a to tak, že ji zvládne i menší školák. Příběhy jsou velmi líbivé a opravdu milé.

A to grafické zpracování a ilustrace, to je prostě nádhera. Ilustrace Vás provází celou knihou a jsou prostě wow, kouzelné. Když jsem sundala přebal, úplně jsem se přenesla zpět do dětství, do léta na chalupě, kde mi babička četla staré pohádky a knížky měly přesně takovou vazbu, knízka má na sobě v podstatě takový potah a vyražené zlaté myšky.

Za mě se jedná o nejhezčí dětskou knihu, jakou jsem v poslední době četla a viděla, myslím, že by neměla v žádné knihovně dětského čtenáře chybět. Okouzlí nejen děti, ale i dospělé.


Moc děkuji nakladatelství Klíč za poskytnutí recenzního výtisku. 

S kódem CHARMEDKA10 můžete využít 10% slevu.

Žádné komentáře:

Okomentovat