Follow Me @Charmedka

28.01.23

Cyril Podolský - Hebtyl | RC review

Spisovatel: Cyril Podolský
Počet stran:
128
Rok vydání: 2020
Nakladatelství: Klíč
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Je brzy večer, první pátek po patnáctém. Trochu mrzne a blíží se sedmá hodina. Štamgasti sedí okolo stolu v hospodě U Vitoucha, v Hluchyni. Právě vypadly pojistky a hostinská Květa roznáší v příšeří svíček první frťánky – když tu se mezi nimi objeví sklenice s hebtylem, tvorečkem, který přebírá vlastnosti svého majitele a jejž si může vytvořit každý. Úplně každý. Od tohoto okamžiku už nebude nikdy nic jako předtím…
 




Cyril Podolský není vůbec neznámé jméno a pokud Vám jméno přece jen nic neříká, tvorba určitě ano. Jako animátor se podílel například na Králicích z klobouku, Patu a Matovi a jako scénárista na Krysácích.

V jeho portfoliu najdete ale právě i knižní tvorbu. Hebtyl mě hodně zaujal svým zvláštním názvem, cože to vlastně znamená?!, ale i obálkou a samozřejmě anotací.

Jedná se o tenký příběh kolem sto dvaceti stran, který ovšem obsáhne celý rok od ledna do prosince. Kapitoy jsou krátké a pojmenované právě podle měsíců.

Vše se odehrává v malé hospůdce U Vitoucha, kde se pravidelně štamgasté scházejí první pátek po patnáctém. Nikdo spolu pořádně nemluví, neusmívá se na sebe, jen pijí pivo a hledí na televizi. Až do jednoho večera, kdy vypadnou pojistky a na stole se objeví sklenice s hebtylem.


Hebtyl je tvor, kterého si může vytvořit každý a z čehokoliv, je to v podstatě takový Váš odraz, má Vaše vlastnosti a pocity.

Rozhodně se jedná o zajímavý nápad, je to pohádka pro dospělé, která poukazuje na jedinečnost každého z nás, hebtylové odhalují povahové rysy majitele a stejně jako v pohádkách, i tady je pěkný pohled na dobro a zlo.

Oceňuji velkou originalitu příběhu, nápad, ilustrace, které knihu doplňují, avšak já bohužel musím říct, že styl mi bohužel úplně nesedl. Kniha se mi četla obtížněji a to kvůli tomu, že mě nedokázala pořádně vtáhnout do děje, postav tam bylo tolik, že jsem si je ani ke konci pořádně nezařadila, celkově mi tam chyběla taková lehkost čtení. Bohužel asi nejsem vyloženě cílovka.


Moc děkuji nakladatelství Klíč za poskytnutí recenzního výtisku. 

S kódem CHARMEDKA10 můžete využít 10% slevu.

Žádné komentáře:

Okomentovat