Follow Me @Charmedka

30.01.22

Victoria Schwab - Neviditelný život Addie LaRue | RC review

Spisovatelka:
Victoria Schwab
Originální název:
The Invisible Life of Addie LaRue
Počet stran:
536
Rok vydání:
2021
Vydání originálu:
2020
Nakladatelství:
Slovart
Vazba knihy:
Brožovaná

Francie, rok 1714. Ve chvíli nejvyššího zoufalství se mladá žena rozhodne uzavřít faustovskou dohodu, díky níž bude žít navěky, ale s prokletím: nikdo z lidí, s nimiž se setká, si ji nebude pamatovat. Tak začíná neskutečný příběh Addie LaRue, oslnivé dobrodružství odehrávající se napříč staletími a kontinenty, během nějž se mladá žena učí, kam až muže zajít ve snaze zanechat na světě svoji stopu. Všechno se ale změní, když Addie po téměř 300 letech narazí v jednom knihkupectví na mladíka, který si pamatuje její jméno...



V poslední době jsem ovce, která se velmi snadno nechá strhnout. Vždy mě ty hodně populární knihy míjely a já si je většinou přečetla až s velkým zpožděním, kdy už se ani náhodou nejednalo o novinku. Teď? Sem s knihou, která je všude, kterou každý opěvuje, ať si udělám vlastní obrázek.

To je případ této krásky, Neviditelný život Addie LaRue se aktuálně objevuje snad na každém druhém bookstagramu, nečtu nic jiného, než nadšené ohlasy a kniha má vážně super hodnocení. Tím, že jsem si od autorky naprosto zamilovala Město duchů, tak bylo jasno, příběh Addie LaRue si musím přečíst co nejdříve.

Začnu tím, že kniha vypadá nádherně, už jenom ta obálka, moc povedená. Navíc když se na knihu podíváte z boku, tak stránky jsou černé, detail, ale dává knize zas něco víc.

Příběh začíná roku 1714 ve Francii, na malé vesnici, kde žije Adeline LaRue, velmi ambiciozní mladá slečna, která touží po více, než je manželství s mužem, kterého by nemilovala a setrvání na jednom místě, když svět je tak velký a ona touží po svobodě.

Prosí bohy o pomoc, o něco víc, než co ji čeká, ale nikdy žádný neodpoví a tak se i přes varování, v moment největšího zoufalství, obrátí na bohy, kteří odpovídají po setmění. A jeden odpoví, Addie výměnou za duši dostane volnost. Addie je volná a nesmrtelná, ale s volností se pojí to, že nikdo si ji nebude pamatovat. Jakmile se otočí, zavřou se dveře, Addie je zas cizí...Až do jednoho dne, o tři sta let později, kdy si ji zapamatuje knihkupec Henry.

Nedostává se mi slov, kniha je přesně tak dobrá, jak se všude píše, je dokonce ještě lepší. Musíte si ji nejprve přečíst a pak pochopíte, že se jedná o příběh, která ve Vás hodně zanechává a který nebudete chtít odložit.

Trošku jsem se bála prolínání času, jednou přítomnost, jindy zas návrat do minulosti, ale vůbec jsem se neztrácela a i když je kniha docela bichlička, tak ani na chvilku jsem se nenudila.

Addie toho prožívala strašně moc, byla součástí dějin, stala se múzou, prožila války a spousty lásek, ale v osamění, přesto se nevzdala a život si užívala, i když někdy byla unavená...

Téma faustovské dohody mám hodně ráda a ač to není nic nového, tak kniha je pojata velmi originálně. Má snad všechno, co kniha mít má. Je romantická, dobrodružná, ale i dojemná a smutná. Budete s Addie prožívat každou chvilku a uvědomíte si, že v knize se skrývá opravdu hodně.

Pochybuji, že letos tuhle knihu něco překoná, já se zamilovala a kniha ve mně zanechala tolik, že stále na ní myslím. Napsala bych, že chci další, chci pokračování, ale myslím, že takhle je to dokonalé...

Moc děkuji internetovému knihkupectví megaknihy.cz za poskytnutí recenzního výtisku.
Knihu si můžete zakoupit zde.

Žádné komentáře:

Okomentovat