Follow Me @Charmedka

08.08.18

Jessica Khoury - Počátek

Spisovatel: Jessica Khoury
Originální název: Origin 
Série: Počátek 
Díl: 1. 
Počet stran: 372
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Egmont
Vazba knihy: Vázaná
Pia vždy znala svůj osud. Měla počít novou rasu, linii nástupců, kteří porazí smrt. Za tímto účelem se zrodila, byla geneticky upravená k nesmrtelnosti a vychovávaná týmem vědců v tajné skrýši v Amazonském deštném pralese. Nyní ji vědci začínají podrobovat testům, jejichž výsledkem má být dokončení celého nebezpečného projektu.
Co si Pia pamatuje, vždy nejvíc toužila naplnit jejich očekávání. Ale v noci o svých sedmnáctých narozeninách nachází díru ve zdánlivě neproniknutelném plotě, který uzavírá její sterilní domov. Poprvé v životě volná v džungli potkává Eia, chlapce z nedaleké vesnice. Nedokáže odolat a pokračuje v útěcích, aby ho mohla vídat. Zamilují se do sebe a kousek po kousku začínají poznávat pravdu o Piině původu – pravdu se smrtícími následky, která navždy změní jejich životy.

Něco ke knize

Dlouhá léta zkoumání, testů a trpělivosti a díky tomu vznikla Pia, geneticky upravená, nesmrtelná, dokonalá. Pia žije ve výzkumném centru uprostřed džungle zvané Malá Cam. Neví nic o okolním světě, platí tu přísná pravila ohledně jejích znalostí, přesně je inteligentní, nelze ji zranit, zkrátka dokonalá.

Celý život je vedena k tomu, aby stvořila svoji vlastní rasu nesmrtelných. Nikdy by Piu nenapadlo, že neposlechne, že existuje něco jiného, než co zná. Jenže během svých sedmnáctých narozenin objeví díru v plotě a zvědavost ji nedá, aby tou dírou neprolezla. V džungli narazí na chlapce Eia a najednou je vše jinak.

Moje hodnocení a dojmy

Po knize jsem toužila snad od doby, kdy vyšla, ale jak to tak u mě bývá, dostala jsem se k ní až po pěkných pár letech. Nedávno jsem ji objevila za hubičku v Levných knihách a nadšeně po ní sáhla s nedočkavostí, až si ji přečtu.

Dystopie miluji, nějaký zvrácený svět či místo, přesně něco pro mě. Nevím proč, ale tohle mě dokáže vždy v knize neskutečně upoutat a vyloženě mě tato témata vábí.  

Absolutně jsem se nemohla začíst a hned zpočátku mi bylo jasné, že to s knihou bohužel nebude až taková sláva, jak jsem doufala. Což mě velmi mrzí, protože jsem do čtení šla s tím, že to bude určitě pecka a ani mě nenapadlo, že by se mi kniha nelíbila. Zřejmě jsem měla opravdu až moc velká očekávání.

Prvním kamenem úrazu pro mě byla samotná Pia. Ač je inteligentní a nakonec se projeví jako hodně soucitný člověk, který sebou nenechá manipulovat a i přes svou výchovu z ní není neempatický robot, tak na mě působila neskutečně namyšleně. Výsledek toho, jak ji neustále někdo tvrdí, že je dokonalá.  

Kniha má velmi pomalý rozjezd, celkově se příběh nikam nežene a za celou dobu se toho tolik nestane. Sem tam nějaký menší zvrat pro oživení, aby se čtenář neunudil, ale jinak je kniha téměř o ničem, stále dokola o tom samém.

Nechytla mě ani romantická linka mezi Piou a Eiem, působilo to na mě hodně naivně, dětinsky. Teprve fakt až ke konci jsem občas tajila dech a bylo mi dokonce úzko, ale to nestačilo ani s těmi zvrácenými vědci, kteří mě bavili snad nejvíce.

Pro mě obrovské zklamání, čtení mě nebavilo, musela jsem se hodně nutit. Přesto mě mrzí, že další díly nikde a nejspíš se jich ani v češtině nedočkáme.

Žádné komentáře:

Okomentovat