Follow Me @Charmedka

01.06.18

Veronica Roth - Čtyřka: Divergentní povídky

Spisovatel: Veronica Roth
Originální název: Four: A Divergent Collection
Série: Povstalecká trilogie
Díl: 4.
Počet stran: 192
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Dva roky předtím, než Beatrice Priorová podstoupila Obřad volby, to samé učinil i Tobias. Po svém překvapivém rozhodnutí se ocitá mezi Neohroženými – zde konečně může zapomenout na svého tyranského otce, přestat být tím ustrašeným klukem schovávajícím se v koutě a žít šťastný život, nebo si to alespoň myslí. Už jako Čtyřka přichází na to, že ani nová frakce není bez problémů – nejen že pro získání postavení jsou Neohrožení ochotni jít přes mrtvoly, ale zároveň skrývají tajemství, které by mohlo rozvrátit celý systém frakcí. O dva roky později Čtyřka cítí, že by měl něco udělat, ale stále netuší co. Teprve dívka, která jako první nováček skáče ze střechy do záchranné sítě, může vše změnit. S ní dokáže napravit celý svět. S ní by Čtyřka opět mohl být Tobiasem.

Něco ke knize

Ne vždy byl Tobias silný, sebevědomý chlap, který bojuje za to, co je správné. Jeho dětství nebylo vůbec růžové. Poté, co jeho matka zemřela ještě když byl malé dítě, z otce se stal doslova tyran. Monokly, modřiny, zjizvená záda a na každou další ránu Tobias vždy pokorně čekal. Ještě aby ne, když byl celý veden k tomu, že bude Odevzdaný.

Nyní ale nastal den volby, volby, která mu může změnit celý život. Tobias sebere odvahu a rozhodne se pro Neohrožené, již nebude tím malým ustrašeným klukem. Brzy ale zjistí, že ani tato frakce není ideální a bez problému. Kvůli postavení jsou nyní členové schopni jít přes mrtvoly. Změna by mohla nastat až s dívkou, která odvážně jako první skočí do neznáma.

Moje hodnocení a dojmy

Je to už nějaká doba, co jsem četla Divergenci. Tolik oblíbená série a pro mě takové zklamání. Z celé série jsem byla opravdu hodně zklamaná, čekala jsem strašně moc a dostalo se mi průměrných knih, u kterých jsem se musela docela do čtení nutit a vůbec mě nedokázaly upoutat.

Proto jsem se do shánění Čtyřky ani moc nehnala. Když už jsem tuhle povídkovou knihu koupila, zas trvalo, než jsem se k ní dostala. Vlastně mi teď došlo, že jsem neviděla ani všechny filmy. Ty mi ovšem mimochodem přijdou krapet lepší, než jejich knižní předloha.

Čtyřka je tedy povídková kniha, v podstatě obsahuje několik Tobiasových myšlenek, vzpomínek z různých časových období. Má necelých dvě stě stránek, navíc velká písmena a odstavce, takže se jedná o knihu, která Vám zkrátí jedno odpoledne.

Pro fanoušky je určitě super vrátit se zpět do světa divergence a nahlédnout do hlavy Tobiasovi. Hlavně tedy do jeho dětství, kdy ho otec mlátil. Zajímavou částí je také obřad volby, kdy si Tobias volí jinou, než svoji původní frakci a stává se Neohroženým. A nechybí ani tolik známá část, kdy Triss skočí a stává se Neohroženou. Co by to bylo za knihu bez alespoň trochy romantiky.

Tohle není úplně špatné. Některé doplňkové knihy mi přijdou kolikrát zbytečné a je poznat, že se vznikly jen za účelem zisku, ale tahle má alespoň nějaký smysl. Neříkám, že bych se bez ní neobešla, ale jak jsem psala, určitě bylo zajímavé zjistit, jak Tobias kdysi žil.

Jsem moc ráda, že mám sérii již komplet dočtenou a můžu ji označit za ukončenou.

4 komentáře:

  1. ja z cele serie mam nejradeji prvni knihu... posledni byla nejhorsi a hodne spatny ukonceni... Ctyrka nebyla spatna, akorat to chtelo trosku vic zivota...

    OdpovědětVymazat
  2. Já upřímně ani tuhle knihu jedinou nečetla, ale stejně chápu tvoje hodnocení. Nejraději jsem měli Divergenci, ta mě bavila, pak to šlo dolů.:/
    Ann

    OdpovědětVymazat