Follow Me @Charmedka

04.06.18

Knižní hitparáda - Květen 2018

Krásný červen!
Neuvěřitelné, ale máme tu poslední školní měsíc. Mě se tedy škola už naštěstí pár let netýká, ale díky své práci přesto tohle vnímám a v létě mě čeká i více volna, na což se těším. Pro někoho léto znamená hromadu času na čtení a už teď má jistě většina z Vás seznamy knih, které chce přečíst. U mě to je naopak, na čtení mám čas klasicky v pracovní dny, takže během volna v podstatě nečtu.

Bohužel tenhle rok je na čtení hrozně slabý. V lednu jsem přečetla snad jedenáct knih a od té doby to jde z kopce. Trápí mě nějaká šílená čtecí krize. Vše se mi čte neskutečně pomalu, nebo jsem tak unavená, že nad knihou klimbám. Takže za květen tu mám tradičně pouze pět knih. Fakt doufám, že v červnu se to zlepší, těší mě ale, že jsem v podstatě už u novějších knih a ty, co mi doma ležely i několik let, mám už skoro všechny přečtené.

Mám ještě dotaz pro ty z Vás, co nakupují na Book Depository. Ráda bych si tam časem dokoupila díly ze sérií, které u nás nedovyšly. Probíhají tam nějaké větší slevové akce? Přijde mi totiž, že slevy tam bývají naprosto minimální a upřímně, už nejsem moc zvyklá kupovat knihy za tři stovky :D Určitě budu moc ráda, když mi dáte vědět.



 
Nejlepší kniha  
Zbožňuju Paříž (Lindsey Kelk) 
Proč: Tahle série je výborná, pokud máte rádi příjemné oddechovky pro ženy. Lindsey Kelk mi svým stylem psaní připomíná moji oblíbenou Sophie Kinsellu, takže jsem fakt nadšená. Zbožňuju Paříž je sice o chlup slabší než první díl, přesto jsem se bavila.
Nejhorší kniha
Čtyřka: Divergentní povídky (Veronica Roth)
Proč: Čtyřka není špatná, ale jedná se o krátkou povídkovou knížku a přišlo mi nevhodné srovnávat ji s klasickým románem, jinak bych sem dala asi Šachovnici bohů, která mě moc nechytla. Čtyřka se čte dobře, poměrně fajn doplňková kniha pro fanoušky Divergence.
Největší překvapení
Nesmrtelná koruna (Richelle Mead)
Proč: První díl se mi četl neskutečně špatně a nijak mě kniha neoslovila. Druhý díl je jednoznačně lepší, akčnější a příběh rozhodně zajímavější. Přesto se jedná o nejslabší díla autorky.
Největší zklamání
Žena s červeným zápisníkem (Antoine Laurain)
Proč: Knížka je malá jednohubka na jedno odpoledne, která neurazí, ale ani nenadchne. Četla se dobře, bavila mě, ale čekala jsem více. Více vlastně všeho - romantiky, Paříže, příběhu..
Nejvtipnější kniha
Zbožňuju Paříž (Lindsey Kelk)
Proč: Kniha, u které se opravdu zasmějete. Angela je takový podobný typ jako Bridget Jones či Becky Bloomwoodová. Smůlu přitahuje jako magnet, takže se neustále dostává do prekérních situací a srší jednou ironickou hláškou za druhou.
Nejnapínavější kniha
Nesmrtelná koruna (Richelle Mead)
Proč: Nesmrtelná koruna byla zajímavá a napínavá díky prostředí, ve kterém se příběh odehrával. Arkádie je nevyspělá země, kde ženy nemají žádná práva a jedná se s nimi jak s kusem hadru. A protože Mae hodlá z Arkádie dostat skupinku žen, dostává kniha super atmosféru.
Nejromantičtější kniha
Zbožňuju Paříž (Lindsey Kelk)
Proč: Myslela jsem, že nejromantičtější kniha bude Žena s červeným zápisníkem, která je o muži, který najde dámskou kabelku a hodlá najít její majitelku. Bohužel romantiky tam moc nebylo, takže vítezí Zbožňuju Paříž, což vlastně je také samo o sobě romantické, zkrátka Paříž.
Nejočekávanější kniha
Šachovnice bohů (Richelle Mead)
Proč: Už je to nějaká doba, co u nás kniha vyšla a strašně jsem se na ní těšila, ale jak to tak občas bývá, dostala jsem se k ní až nyní.



Knižní série objevená v tomto měsíci
Věk X (Richelle Mead)
Proč: Ač mě série moc nechytla a považuji ji za nejslabší knihy od této autorky, tak mě mrzí, že se fanoušci kvůli malému prodeji závěrečného dílu nejspíš nedočkají.
Nejlepší obálka
Žena s červeným zápisníkem (Antoine Laurain)
Proč: Hodně jednoduchá, ale podle mě nádherná. Navíc knížka je fakt maličká, takže je taková roztomilá a působí jak samotný zápisník.
Nejhorší obálka
Nesmrtelná koruna (Richelle Mead)
Proč: Celkově má Richelle Mead bohužel u nás poměrně ošklivé obálky.




Hrdina měsíce
Mae (Nesmrtelná koruna - Richelle Mead)
Proč: Mae je skvělá ženská hrdinka. Je geneticky upravena a v tomto dílu fakt ukázala svoji odvahu. V nepřátelské zemi osvobodí několik žen, mezi nimi i svou neteř a vydává se do své vlasti, kde by měl být dívkám poskytnut azyl a nový život.
Pár měsíce
Angela & Alex (Zbožňuju Paříž - Lindsey Kelk)
Proč: Sice se v tomto dílu neustále hádali, pokud se zrovna tedy viděli, ale jako pár jsou moc fajn a jsem zvědavá, kam se bude jejich vztah vyvíjet v dalších dílech.




Jak jste na tom se čtením Vy?
Znáte některou knihu?

6 komentářů:

  1. Já mám taky takouvou menší čtecí krizi a nedostatek času. Podle mě je pět knih ještě dost. :)) Stejně jako ty sázím na červen, že se opět dostanu do „formy“. Přeju krásné červnové čtení. :))

    OdpovědětVymazat
  2. Ctyrka byla takova prumerna doplnkova kniha, protoze neprinesla toho zase tak moc noveho... a Vek X uz bych mela taky vytahnout :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Přečetla jsi toho hodně i přes tu čtecí krizi :) A ted v létě bude určitě více volna i na čtení :) Jinak na Bookdepository nenakupuji,anglické knihy kupuji přes český eshop, takže v tom neporadím :) A Čtyřku bych si chtěla přečíst, ale je mi jasné, že to jsou jen povídky, tak to nebude taková bomba jako samotná série :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ještě tedy mrknu na české eshopy, děkuji za tip :)

      Vymazat