Follow Me @Charmedka

14.05.18

Stephen King - Revival

Spisovatel: Stephen King
Originální název: Revival
Počet stran: 320
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Beta
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Temný a uhrančivý román vypráví o knězi, který před lety přijel do novoanglického městečka. Získal si zdejší obyvatele a stal se přítelem a mentorem mladého chlapce. Při nehodě však přišel o rodinu. V plamenném kázání proklel boha a z městečka odešel. Po několika desetiletích se chlapec, nyní narkoman, s knězem náhodou setká. Životní příběh obou mužů, jejich setkání a střety jsou stejně šokující a nevyhnutelné jako ohromující vyvrcholení knihy. Román je dokonale namíchanou nostalgií 60. let a starého dobrého amerického hororu.

Něco ke knize

Píše se rok 1962 a malý Jamie svádí bitvu proti Němčourům se svými plastovými vojáčky, když se na zahradě náhle objeví nový reverend Charles Jacobs, který má nahradit již zesnulého kněze. Nového reverenda a jeho rodinu si každý okamžitě oblíbí a přehlíží i to, že reverend je občas až moc posedlý elektřinou, ale co, každý má nějakou svoji úchylku. Jak si reverend získal srdce městečka, tak jeho srdce zas ukradl malý Jamie.

Při jedné nešťastné nehodě Charles Jacobs přichází o rodinu a při svém posledním kázání prokleje boha a z města odchází. Roky plynou, z Jamieho se stává doprovodný hráč na kytaru a následně feťák ztracený v životě. Svět se mu obrátí opět vzhůru nohama, když se znovu setká s Charlesem Jacobsem.

Moje hodnocení a dojmy

Doma mám teď poměrně dost knížek od Stephena Kinga, které čekají již nějakou dobu na přečtení. Postupně se k nim tedy dostávám a jednou z nich byl právě i Revival.

Kniha nemá až tak super hodnocení, takže jsem od ní moc nečekala, už podle anotace mi bylo trochu jasné, že to nebude úplně ono, přesto jsem se po přečtení a vlastně i během čtení cítila zklamaná a to jsem opravdu nic nečekala.

Revival je zařazen v žánru horor, ale tohle podle mě horor není ani náhodou a už vůbec ne v případě, když to porovnám s klasickými hororovými díly Stephena Kinga. Je ale pravda, že sama netuším, kam bych knihu zařadila.

Stephen King opět dokonale propracoval charaktery hlavních postav a pořádně se vyřádil na jejich psychologické stránce. To on opravdu umí a tenhle um naprosto zbožňuji. V Revivalu je vidět, kam až můžete sklouznout, když přijdete o to nejdražší, co máte a kam až může dospět jinak obyčejný koníček.

Bohužel většina knihy popisuje život malého Jamieho, který od první stránky dospěl a v životě toho zažil více než dost. Dozvíte se podrobně v jaké kapele kdy působil, o jeho první lásce až po drogovou závislost a znovushledání s knězem Jacobsem. Ten životní příběh ale nedokázal utáhnout celou knihu a to nejpodstatnější se děje až spíše ke konci.

Sice jsem knihu četla s napětím a očekáváním, co se bude dít dál, ale zároveň jsem se nudila. Stephen King píše velmi čtivě, miluji jeho knihy, ale Revival mě naprosto nechytl. Samotné rozuzlení se mi prostě nelíbilo. 

2 komentáře:

  1. Je docela škoda, že tě knížka zas tak nebavila, jako anotace mě to docela zaujalo. Od Stephena Kinga bych si chtěla taky něco přečíst, ale asi jeho nejznámějším dílem "To" nebudu začínat jen je to docela tlustý, docela mě zaujal "Bazar zlých snů."

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na seznámení s Kingem určitě doporučuji jeho klasická díla - Řbitov zvířátek, Prokletí Salemu, Misery, Osvícení..Bazar zlých snů je fajn a to povídky nemusím.

      Vymazat