Follow Me @Charmedka

16.05.18

Antoine Laurain - Žena s červeným zápisníkem

Spisovatel: Antoine Laurain
Originální název: La femme au carnet rouge
Počet stran: 190
Rok vydání: 2016
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: XYZ
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Okouzlující a zamotaný příběh o tom, jak zvědavost téměř nepozorovaně promění pátrání po majitelce ukradené kabelky ve vášnivou lásku
Bohémský knihkupec Laurent Letellier najde v jedné z pařížských ulic ukradenou dámskou kabelku. V kabelce nenajde nic, co by mu mohlo pomoct identifikovat její majitelku. Přesto cítí zejména poté,
co si prohlédne obsah tašky, silné nutkání začít neznámou ženu hledat. Obzvlášť její červený zápisník v něm vzbudí zvědavost, která ho žene v pátrání dál, přestože nezná ani její jméno. Podaří se mu najít neznámou ženu mezi miliony Pařížanů?

Něco ke knize

Laura Valadiová měla tu smůlu, že byla ve špatnou chvíli na špatném místě a stala se tak obětí zločinu. Zloděj ji ukradl kabelku se všemi osobními věcmi i klíči od bytu. Navíc ji během potyčky nepříjemně zranil na hlavě a Laura následkem zranění upadá do kómatu.

Laurent Letellier je majitel knihkupectví, snílek, který jednoho rána objeví odhozenou dámskou kabelku a v ní červený zápisník, který není ani tak diářem, ale spíše deníčkem, do kterého si majitelka zapisuje svoje myšlenky a menší poznámky. Rozhodne se, že majitelku vypátrá. Je to ale vůbec možné ve městě, jako je Paříž?

Moje hodnocení a dojmy

Ženu s červeným zápisníkem jsem před nějakou dobou dostala jako dárek k Vánocům a udělala mi velkou radost. Nejen, že žánrově mám podobné knížky ráda, ale nakladatelství XYZ mě též baví a taková Paříž? Tak to je přesně to pravé ořechové.

Knížečka je to opravdu tenoučká a celkově hodně maličká. Vlastně máte až pocit, jako že sami držíte v ruce onen červený zápisník. Knížka má necelých dvě stě stránek a poměrně velká písmena, takže Vám zpříjemní maximálně jedno odpoledne.

Čte se moc dobře, pokud máte rádi jednodušší čtení pro ženy a chcete prostě na nějakou tu hodinku vypnout, tak je kniha ideální. Nemá vůbec náročný děj, právě naopak. Postavy občas jednají lehce iracionálně, hlavně knihkupec Laurent, ale bez toho by asi nebylo o čem knihu napsat.

Nemůžu říct, že bych byla zklamaná, to vůbec ne, moc jsem toho nečekala, ale na druhou stranu jsem možná čekala trochu více všeho. Více romantiky, více propracovaného děje, více Paříže. Zkrátka více všeho.

Tím ovšem neříkám, že kniha nestojí za to, jak jsem psala, pokud máte rádi podobné knihy, tak mohu doporučit. 

Žádné komentáře:

Okomentovat