Follow Me @Charmedka

26.04.18

Phyllis C. Cast - Odhalená

Spisovatelka: Phyllis C. Cast, Kristin Cast
Originální název: Revealed
Série: Škola noci
Díl: 11.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Bývalá velekněžka Neferet utrpěla první velkou porážku. Díky své nadpřirozené moci přežila, ale než se Zoey Redbirdové a jejímu kruhu přátel dokáže znovu postavit, musí nabrat nové síly. Zdálo by se, že pro Zoey nastala tolik potřebná chvilka oddechu – Neferet však není jediné zlo, kterému čelí. Zoey se stále častěji zmocňuje pocit, že život se jí definitivně vymkl z rukou, a co víc, ani na své nejbližší už se nemůže spolehnout tolik jako dřív. Jak dlouho potrvá, než pohár její trpělivosti přeteče? A co když jejím největším nepřítelem je ona sama?

Něco ke knize

Neferet byla poražena a Zoey s přáteli doufá, že je čekají poklidné dny. Ve škole uspořádají něco jako jarmark pro lidi, aby urovnaly vztahy, které Neferet tak pokazila. Jenže během akce dojde hned k několika úmrtím a všem je jasné, kdo za ně může.

Bývalá velekněžka sbírá síly, aby mohla znovu zaútočit a převzít vládu. Ke všem těmto problémům má Zoey stále větší problém zvládat svoje emoce.

Moje hodnocení a dojmy

Je to už šest let, kdy jsem začala s touto sérií. Už v té době jsem si říkala, že jsem na ní hrozně stará a to i přesto, že young adult mám furt ráda. Škola noci je ale hodně jednoduchá a opravdu pro mladší čtenářky.

Série už je tedy nějakou dobu ukončená, já se ovšem teprve teď dostala k předposlednímu dílu a doufám, že co nejdříve pořídím i poslední, ať ji můžu konečně dočíst. Desátý díl s názvem Skrytá byl poměrně fajn, docela akční a konečně se toho dělo trochu víc.

Ona totiž celá série je jednotvárný, nezajímavý děj a během všech těch dílů se toho zas tolik nestalo. Bohužel tenhle díl mi přišel celkem zbytečný, děj se nikam nehnul a tím pádem se série ještě více táhne. Celých tři sta stran by se dalo shrnout do pár kapitol a ty šoupnout do některého jiného dílu.

Jediné, co bylo trochu zajímavé, tak minulost Neferet, tak mě celkem bavila, jinak stále dokola to samé. Zoeyni nápadníci si neustále měří ego a nejlepší kamarádky se při každé příležitosti pošťuchují. Zoey se dost změnila, trápí ji velké změny nálad a tím spojený i slovník. Vulgarity mi v knize přišly hodně nucené a rušily mě.

Knihu jsem přečetla za dva dny, čte se rychle, stránky ubíhají, ale žádný zázrak to není. Jak jsem psala, tenhle díl je dost zbytečný a už se konečně těším na finále.

Žádné komentáře:

Okomentovat