Follow Me @Charmedka

23.04.18

Danielle Trussoni - Angelopolis

Spisovatel: Danielle Trussoni
Originální název: Angelopolis
Série: Angelologie
Díl: 2.
Počet stran: 240
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Uplynulo deset let od chvíle, kdy se Verlaine díval, jak Evangeline letí z Brooklynského mostu, a pohled na její křídla byl zradou, která ho stále trápí. Nefilim jsou opět na vzestupu a spřádají plány na výstavbu vlastního ráje – zvaného Angelopolis – zuřivě pronásledovaní Verlainem, jenž změnil povolání a stal se lovcem andělů. Jakmile se však na scéně znovu objeví Evangeline, přepadnou Verlaina pochyby, které ještě posílí, když je síly mocnější než sami Nefilim táhnou od Paříže přes Petrohrad až do odlehlých oblastí Sibiře či na pobřeží Černého moře.

Něco ke knize

Uplynulo dlouhých deset let od doby, kdy Verlaine byl pouhým profesorem a Evangeline žila poklidný život řádové sestry. Deset let od doby, kdy Verlaine viděl Evangeline rozepnout nádherná křídla a sletět ji z Brooklynského mostu.

Verlaine tento moment bral jako zradu a stal se lovcem andělů, který nikdy nepřestal na Evangeline myslet. Nefilim jsou nyní na vzestupu a plánují převzít vládu nad světem. Sama Evangeline si ale ani po takové době není jistá, není člověk, ale necítí se ani jako anděl. Když se znovu potká s Verlainem, i on začne být na pochybách.

Moje hodnocení a dojmy

Do přečtení této knihy jsem se hodně, ale opravdu hodně nutila. Vůbec se mi po ní nechtělo sáhnout. První díl byl totiž jedna z nejhorších knih, které jsem kdy četla. Špatně bylo snad úplně všechno. Děj hodně vycházel z reálných poznatků, ve velkém byla citována bible a já měla spíše pocit, že čtu encyklopedii. Bylo to pro mě doslova peklo.

Druhý díl má téměř o polovinu méně stran, takže nakonec jsem se hecla s tím, že těch dvě stě stránek určitě zvládnu.

Rozhodně to bylo lepší, ale fanoušek se ze mě nestal, stále považuji knihy za jedny z nejnudnějších a nejzmatenějších. Děj je složitější se spoustu detailních popisů, které působí opravdu jak odborná literatura a které nedokáží zaujmout. Sice to bylo fakt propracované, ale říct pořádně, o čem kniha byla a co se v ní vše stalo, tak to nedokážu. Je to zapříčiněno i tím, že jsem se nedokázala na ní na sto procent soustředit.

V prvním dílu chyběly téměř dialogy, tady se autorka maličko zlepšila, ale je vidět, že dialogy jsou nucené a totálně nepropracované. Popisy jí jdou o dost lépe. Pokud se těšíte na Evangeline, tak budete zklamaní, prostoru tu má neskutečně málo a z hlavní hrdinky se stala vedlejší postava.

Knihu jsem přečetla poměrně rychle, ale ani ne tak proto, že by mě tak bavila, ale abych sérii konečně ukončila. Jak se mi u prvního dílu líbil konec, tak tady jsem naopak zklamaná. Konec to nemá žádný, je to velmi otevřené a nevypadá to, že by měl vyjít i třetí díl. Možná ale díky bohu za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat