Follow Me @Charmedka

31.01.18

Susan Hill - Malá ručka

Spisovatel: Susan Hill
Originální název: The Small Hand
Počet stran: 116
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Metafora
Vazba knihy: Vázaná
Když se antikvář Adam Snow náhodou ocitne v zahradě zpustlého starého sídla, stane se něco neuvěřitelného. Do dlaně se mu vplíží neviditelná malá ručka! Zpočátku je spíš zmatený, ale postupem času se dostaví záchvaty paniky, jako by ho někdo vlekl vstříc smrti. Jaké hrůzy se v polozbořeném domě a jeho kdysi skvostné zahradě, odehrály?
Když mu však na cestě do odlehlého kláštera, kam si jede prohlédnout vzácnou knihu, v bouři skočí pod auto přízračné dítě, je jasné, že své děsy v Anglii nenechal. Všechno nabývá stále tajemnějších a zlověstnějších obrysů a s mrazivou jistotou spěje k nečekanému rozuzlení...

Něco ke knize

Adam Snow je antikvář, který se během své práce octne v zahradě jednoho starého sídla. Při procházení zahrady se mu zdá, že ho za ruku začne svírat malá dětská ručka. Od té doby má Adam záchvaty paniky a deprese.

Při cestě do Francie, kde plánuje navštívit klášter kvůli jednomu vzácnému výtisku, mu v bouřce před auto skočí postava, malý chlapec. Když Adam zastaví, nikde žádné tělo nenachází. Naopak pocity, že ho něco táhne na smrt, se připomínají stále častěji.

Moje hodnocení a dojmy

Od Susan Hill možná budete znát Ženu v černém, nebo alespoň její filmové zpracování. Právě film jsem si natolik zamilovala a považuji ho za jeden z nejlepších hororů za poslední roky, že jsem si musela přečíst i knižní předlohu, když jsem zjistila, že existuje.

Z knihy jsem ale byla tak zklamaná, že jsem ani na ní nenapsala recenzi. K Malé ručce jsem tedy přistupovala dost skepticky a bohužel právem. Se Susan Hill kamarádky zkrátka nebudeme.

Obě zmiňované knížky jsou jednohubky na jedno dopoledne, mají jen lehce přes sto stran, takže spíše bych je viděla jen jako povídky.

Zbožňuji horory a nejvíce právě duchařiny, vážně jsem doufala, že se dočkám děsivého příběhu, u kterého se budu bát a večer špatně usínat, protože budu myslet na malého chlapce. Z knihy na Vás dýchá tajemná atmosféra, ale určitě ne kdovíjak děsivá. Příběh se sice odehrává v současnosti, ale má atmosféru spíše starého Londýna, což je možná jediné plus.

U Susan Hill mám hlavně problém s dlouhými a zbytečnými popisy. Na těch sto stránkách zvládne vše do detailu popsat tak, že na pořádné rozvinutí děje mnoho prostoru není. Příběh poměrně zajímavý, který se postupně rozvíjí a rozmotává, avšak špatně zpracovaný.

Já se u jejích knih prostě nebojím. Asi mě vyprávění tak otupí, že na strach už nemám sílu. Nemám už potřebu zkoušet další autorčiny knihy. Možná jedině v případě, že je seženu za 39Kč v Levných knihách jako tuto.

Žádné komentáře:

Okomentovat