Follow Me @Charmedka

29.01.18

Kendare Blake - Antibohyně

Spisovatel: Kendare Blake
Originální název: Antigoddess
Série: Válka bohyň
Díl: 1.
Počet stran: 312
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Baronet
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Staří bohové neumírají…

Aspoň si to Athéna myslela. Jenže pak jí pod kůží začala vyrůstat pírka, která jí zahltila plíce jako nějaká podivná rakovina, a Hermése sužovala spalující horečka. Tím skončil jejich poklidný věčný život ve zdraví.
Athéna a Hermés putují světem a zoufale hledají příčinu svého pomalého, bí
dného umírání. Cestou získávají spojence a odhalují pradávné i nové protivníky. Pátrání je zavede ke Cassandře, obyčejné dívce, která se kdysi coby vědma těšila přízni a ochraně jednoho z bohů.
Dnes už se Cassandra do života bohů nijak neplete, vlastně ani netuší, že existují. Přesto by mohla hrát klíčovou úlohu ve válce, k níž se schyluje.
Královna bohů Héra se spojila s dalšími antickými obyvateli Olympu, kteří ve snaze prodloužit vlastní život vyvražďují své rivaly. Touha přežít z nich udělala antibohy, ubohé karikatury jejich někdejší slávy. Athéna bude potřebovat nějaké trumfy, protože život nesmrtelníků jen tak nevyhasne.
Každý z nich umírá po svém. Někteří se zadusí peřím. Z některých se stanou příšery. Ale všichni zuří až do posledního dechu.

Něco ke knize

Antičtí bohové jsou symbolem neomezené moci a nesmrtelnosti. Nebo alespoň v dávných dobách bývali. Nyní jsou na pokraji smrti. Athénu dusí vlastní pírka, která ji vyrůstají v krku, Hermés je užírán zevnitř a třeba takový Poseidon, z toho se stává mořské monstrum, doslova.

V malém městečku žije sedmnáctiletá Kasandra. Na první pohled obyčejná dívka, která má ovšem od dětství vidiny. Svoje schopnosti považuje za dar, až do doby, než přijdou skutečné prorocké vize.

Někteří bohové jsou se svým osudem smířeni, ale taková Athéna s Hermem hodlají za svůj život bojovat. A někteří jsou ochotni rozpoutat mezi sebou válku.

Moje hodnocení a dojmy

Ke knize jsem přistupovala lehce skepticky a to hned z několika důvodů. Antibohyně nemá kdovíjak vysoké hodnocení, spíše naopak, moc kladných recenzí jsem nečetla. Dalším důvodem je to, že tolik oblíbená Anna krví oděná mě naprosto nebavila, takže jsem se připravovala na naprostý propadák, který protrpím.

Jakmile jsem se do knihy pustila, tak skepse malinko poklesla a to i přesto, že místo elegantních bohů tu máme piercingy, tetování, barevné vlasy či vykukující pupík a moderní mluvu. Trošku jsem byla z Athény v šoku a říkala si, zda to autorka myslí vážně. Ve výsledku to ale nebylo vůbec špatné.

Autorka si vybrala téma řeckých bohů a Trojské války, které si samozřejmě lehce poupravila pro svůj příběh. Příběh je sice jednodušší, ale děj lehce a svěže plyne. Bohové, kteří vymírají, vážně mě to zaujalo.

Kniha je psána ze dvou pohledů. Tím první je mladičká Kasandra, naopak ve druhém putujeme s Athénou za záchranou bohů. Ač je každý pohled úplně jiný, bavily mě oba.

Všechny postavy mají výborně propracované charaktery. Bohové jsou tedy kapitola sama pro sebe. Každý z nich se drží svých charakterových vlastností a zvyků, což třeba Athénu a Herma přivádí v současné době do komických, ale i nebezpečných situací.

A Kasandra? Pokud čekáte naivní puberťačku, tak se pletete. Na svůj věk je dost vyzrálá a rozumná. Ač se jedná o young adult, tak nečekejte žádný milostný trojúhelník, hloupé postavy či unáhlená rozhodnutí.

Kniha mě velmi mile překvapila. Je to příjemná oddechovka se zajímavým a čtivým dějem, který mě chytl již od začátku. Hltala jsem stránku za stránkou a byla zvědavá, jak to dopadne. Autorka Vám rozhodně neprozradí vše najednou, tajemství odkrývá postupně.

Velmi mě mrzí, že dalších dílů se u nás zřejmě nedočkáme. Skončilo to fakt napínavě a já tak nutně potřebuji pokračování..

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, knihu má krásnou obálku, ale přiznávám, že mě vůbec nezaujala. Zvlášť když nejsou další díly... :))

    OdpovědětVymazat