Follow Me @Charmedka

17.12.17

Stephanie Perkins - Dárek z pravé lásky: 12 zimních políbení

Spisovatel: Stephanie Perkins, Holly Black, Ally Carter, Matt de la Pena, Gayle Forman, Jenny Han, David Levithan, Kelly Link, Myra McEntire, Rainbow Rowell, Laini Taylor, Kiersten White
Originální název: My True Love Gave to Me: Twelve Holiday Stories
Počet stran: 664
Rok vydání: 2015
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Jestli máte rádi vánoční příběhy, vánoční filmy, vánoční pořady v televizi a speciální vánoční díly vašich oblíbených seriálů a především, jestli máte vánoční antologie, pak se do téhle knížky rozhodně zamilujete. Dárek z lásky sepsalo dvanáct těch nejlepších autorů young adult knih a jejich redaktorkou se stala Stephanie Perkinsová, jejíž příběhy o Anně a dalších už dávno znáte. Takže se uvelebte někde, kde máte pohodlí, teď na vás čeká dvanáct důvodů, proč za dlouhých zimních večerů zůstat doma a zamilovat se nad stránky příběhů.

12 zimních políbení

Letos bohužel jsem se ke knihám s vánoční tématikou nedostala, ale přesto tu mám alespoň jednu vánoční recenzi. Dárek z pravé lásky jsem četla ještě loni, ale jsem hrozná ostuda, protože jsem recenzi nezvládla publikovat během Vánoc a pak jsem si říkala, že v únoru už je trochu pozdě a možná bude lepší článek schovat.

Dárek z pravé lásky Vás jistě okouzlí svoji nádhernou obálkou, která je prostě dokonalá. A když knihu otevřete, budete okouzleni ještě více. Růžově orámované stránky se světýlky, prostě ten pravý vánoční kýč, který zahřeje a potěší nejedno oko.

Bohužel obsah je na tom podstatně hůře. Knížka už má malé mínus v tom, že se jedná o povídky, na které já zkrátka nejsem a když se do nějaké povídkové knihy pouštím, je mi hned jasné, že ode mě nebude mít až takové hodnocení, kor když každou povídku má na svědomí jiný autor. Pak se dá očekávat, že kvalita každé povídky bude naprosto jiná.

Povídky v této knize jsou ve většině případů dost slabé a vánočně mě naladit nedokázaly. Určitě nebudu vypisovat obsah a dojmy všech dvanácti příběhů, ale alespoň pár ve zkratce.

Pro mě top povídkou byla určitě Dívka, která probudila snílka. Obsahuje v sobě stopy fantasy a velkou romantiku. Další velmi povedenou povídkou byli Andílci ve sněhu, což byla opět velmi romantická, milá a vtipná povídka. Do třetice všeho dobrého, O půlnocích. Je to na způsob knihy S láskou, Rosie, romantické, sladké, povedené.

Zbytek je bohužel průměrný, ne-li podprůměrný. Na rozpacích jsem z Dámy a lišky, což nebylo špatné, ale na druhou stranu to byla blbost, fakt zvláštní a nevím, co si o povídce myslet. To samé platí o Najdeš mě podle Polárky. Vůbec nejhorší pro mě byla povídka s názvem Kyblíky s pivem a jezulátko, ta mě taaak nebavila.

Strašně mě to mrzí, ale kniha mě vůbec neoslovila a vím, že znovu ji číst nebudu a ani doporučovat jako vánoční četbu. Plus pouze za tři hezké povídky a za nádhernou obálku.


2 komentáře:

  1. Povídkové knihy moc nemusím, ale o téhle jsem si myslela, že bude pěkná. Moc se mi líbí obálka i nápad s vánočními povídkami... :) To, že se ti kniha nelíbila mě docela překvapilo, hlavně proto že jsem si ji chtěla přečíst...teď jsem na pochybách. :))

    OdpovědětVymazat