Follow Me @Charmedka

19.12.17

Kalayna Price - Vzpomínky stínů

Spisovatel: Kalayna Price 
Originální název: Grave Memory
Série: Alex Craftová 
Díl: 3. 
Počet stran: 384
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Baronet 
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Když si mrtví potřebují promluvit, Alex Craftová je vždy připravena naslouchat…
Coby stínová čarodějka řeší Alex případy vražd povoláváním mrtvých – schopností, za niž platí vysokou cenu, a po několika posledních případech je cena nezměrná. Její magie není ovšem to jediné, co jí činí ze života jeden velký zmatek. Ačkoliv se vždy přátelila s Deathem, Smrtí samotnou, jejich vztah se stal nedávno mnohem osobnějším a intimnějším. Jejímu bývalému parťákovi, agentu Falinu Andrewsovi vládne a přikazuje Zimní královna. A její nejlepší přítelkyně strávila příliš času ve Faerii a nyní čelí důsledkům.
Osobní život musí jít stranou, když v Nekrosu dojde k záhadné sebevraždě a Alex je najata, aby případ vyšetřila. Stín, který povolá, si ale na dny před brutálním koncem svého života nepamatuje, proto je případ ze zřejmé a veřejně spáchané sebevraždy překlasifikován na vraždu. Jaký druh magie ale dokáže ovládnout lidskou mysl? A proč si stín nepamatuje na svou vlastní smrt?

Něco ke knize

Alex se pomalu snaží sžít se svými nově nabitými schopnostmi. Společně se svoji kamarádkou, čarodějkou, si otevřou vysněnou kancelář Mluvčí za mrtvé. Díky nedostatku peněz je to zatím spíše jen díra, ale přesto sem dokáže přitáhnout prvního klienta.

Ve městě Nekros dochází k záhadným sebevraždám. Obětí jsou lidé, kteří pár dní před údajnou sebevraždou zhubnou třicet kilo a zmizí z domova. Když Alex povolá stín první oběti, chlápek tvrdí, že v žádném případě z domu neskočil, ale zároveň si pár dní před smrtí nepamatuje. Kdo dokáže přimět někoho spáchat sebevraždu?

Moje hodnocení a dojmy

Já tuhle sérii naprosto žeru a ač se mi druhý díl líbil díky spoustě magie o něco méně než ten první, Vzpomínky stínů mají ode mě opět rovných 100%. Tohle je přesně to, co od urban fantasy požaduji a co se mi líbí.

Příběh je opravdu super, záhadné sebevraždy jsou velmi zajímavé a neskutečně napínavé. Vlastně nikdo pořádně neví, co se ve městě děje a autorka Vám to rozhodně neodhalí hned na začátku, pěkně si počkáte. Zápletka vážně na jedničku, navíc jsem ráda, že případ hraje v knize prim, i když samozřejmě nechybí i osobní problémy.

Death se Alex snaží vyhýbat a Falina si nárokuje Zimní královna, která rozhodně nemá v úmyslu přenechat ho Alex. Navíc Alex čelí nátlaku, aby si vybrala dvůr a Zimní královna o ní jeví nemalý zájem. Ač si Death snaží udržovat odstup, v knize se ho nabažíte až až. Konečně se o něm čtenář dozví něco více, což je super. Falin mi úplně nevadí, ale stále jsem spíše v týmu Smrti.

Kniha se čte úplně sama, ostatně jako i dva předchozí díly. Je to jedna z mála knih, sérií, u kterých je mi u konce vždy líto, že mám příběh za sebou. Je to jako droga, potřebujete prostě hned další. Alex je úžasná postava, v knize nechybí napětí, romantika, akce, vtip.

Bohužel další díly u nás nejsou a ani nebudou, což mě neskutečně mrzí. Nemám ráda nedokončené série, přijde mi to prostě nefér a ještě více mě to štve u sérií, které jsou tak povedené jako tato. Zrovna u Baronetu mám těch nedokončených sérií celkem dost, až si říkám, zda není lepší vždy počkat a na poslední díl.

Je mi až do pláče, že se nemůžu ihned pustit do dalšího pokračování, skončilo to tak napínavě a další díl nikde...

Žádné komentáře:

Okomentovat