Follow Me @Charmedka

07.12.17

Knižní hitparáda - Listopad 2017

V listopadu se mi fakt dařilo a to i přesto, že na poslední knize jsem se celkem zasekla. Přečetla jsem krásných deset knih, z čehož mám fakt radost. Mít každý měsíc desítku, tak jsem maximálně spokojená. Bohužel prosinec bude asi hodně slabý, ale tak snad to doženu zas po novém roce.

Četla jsem nejen recenzní výtisky, kterých mi za listopad přibylo celkem dost, ale dostala jsem se hodně i ke starším knížkám, které mám v knihovně fakt dlouho. Vlastně už se pomalu dostávám k novějším obyvatelům, což je opravdu super. Bohužel na většinu knih ještě nenajdete recenzi na blogu, jsem hrozně pozadu, nestíhám, ale vše bude.




 
Nejlepší kniha  
Cinder (Marissa Mayer) 
Proč: Tak tohle byla pecka. Už naprosto chápu oblíbenost této série. Sice je spíše pro mladší, děj je předvídatelný a hned jasný, ale já jsem nadšená. Něco tak chytlavého jsem dlouho nečetla a rozhodně si musím sehnat další díly.
Nejhorší kniha
Bujná fantazie Olivie Joulesové (Helen Fielding)
Proč: Už podle anotace jsem moc nečekala, ale to, co se mi dostalo, byla fakt hrůza. Kolikrát jsem ani nevěděla, o čem čtu, jaký nesmysl to byl. Děj neměl hlavu, ani patu. Také za nejhorší knihu se dá označit Pohlazení soumraku, se kterým jsem se trápila fakt dlouho.
Největší překvapení
Antibohyně (Kendare Blake)
Proč: Od autorky jsem četla Annu krví oděnou, která mě šíleně nebavila. Žádná očekávání jsem teda neměla ani od Antibohyně, ale překvapivě to vůbec není zlé. Kniha se čte moc dobře, je zajímavá a mrzí mě, že další díly u nás nejsou, rozhodně mě zajímá, jak děj bude pokračovat. Budu muset sehnat v aj a zkusit se tím prokousat.
Největší zklamání
Malá ručka (Susan Hill)
Proč: Zklamaná ani nejsem, já totiž očekávala, že to nebude úplně ono. Od Susan Hill jsem četla Ženu v černém, která mě fakt nebavila a ani Malá ručka mě nechytla. Kraťoučká knížka, stovka stran je snad jediné pozitivum. Autorka se dost zaměřuje na popisy a to mě nebaví.
Nejvtipnější kniha
Jak vytvořit francouzskou rodinu (Samantha Vérant)
Proč: Tohle naopak byla paráda. Kniha je skutečný příběh, kde hlavní hrdinkou je samotná autorka. Američanka, která se přestěhuje za svoji láskou do Francie. Jazyk zatím tolik neovládá a přivádí ji do trapných situací. Knížka je moc milá, vtipná, ale občas i smutná. Vážně ze života, doporučuji.
Nejnapínavější kniha
Cinder (Marissa Mayer)
Proč: Ač je kniha předvídatelná v podstatě od začátku do konce a hned tušíte, o co tam jde, přesto jsem knihu četla s napětím a nebyla schopná se od ní odtrhnout.
Nejromantičtější kniha
Poslední dopis od tvé lásky (Jojo Moyes)
Proč: Nádhera a pro romantické duše naprostá nezbytnost. Láska, která v podstatě nikdy neměla pořádný začátek, ale nikdy neskončila. Bylo to dojemné, smutné a táááák romantické.


Nejočekávanější kniha
Rychleji mluvit nedokážu (Lauren Graham)
Proč: Gilmorky naprosto miluji, je to moje dětství a baví mě seriál do teď. Když jsem viděla, že vychází kniha Lauren Graham, nemohla jsem se dočkat. Pro mě nejočekávanější kniha tohoto roku.


Knižní série objevená v tomto měsíci
Válka bohyň (Kendare Blake)
Měsíční kroniky (Marissa Mayer)
Proč: Rovnou dvě a obě hodlám dočíst a dokonce s nadšením. Pokud u nás Válka bohyň nevyjde, určitě seženu v aj, až se k tomu někdy konečně odhodlám. A Měsíční kroniky jsou teď na vrcholu knih, které musím dosehnat, nemůžu se dočkat, až se do série zase pustím.
Nejlepší obálka
Rychleji mluvit nedokážu (Lauren Graham)
Proč: Tu obálku naprosto žeru, je boží <3
Nejhorší obálka
Malá ručka (Susan Hill)
Proč: Asi nejslabší obálka no. Působí na mě lacině, staře.

Hrdina měsíce
Cinder (Cinder - Marissa Mayer)
Proč: Cyborg, který ve světě nemá v podstatě žádná práva, je pouze majetkem. Přesto je Cinder odvážná, má vlastní hlavu, sny...
Pár měsíce
Jennifer & Anthony (Poslední dopis od tvé lásky - Jojo Moyes)
Proč: Co více dodat, byla to krása. Zároveň pro mě ale asi i nejsmutnější pár.







Jak úspěšný byl Vás listopad?
Znáte některou knihu?

4 komentáře: