Follow Me @Charmedka

24.11.17

Carrie Ryan - Tma a prázdnota

Spisovatel: Carrie Ryan
Originální název: The Dark and Hollow Places
Série: Les rukou a zubů
Díl: 3.
Počet stran: 400
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Mladá fronta
Vazba knihy: Vázaná s přebalem

Rozpadající se mrakodrapy Temného Města jsou jedním z mála útočišť živých lidí ve světě plném oživlých mrtvých. A budoucnost se zdá být ještě pochmurnější než přítomnost… Poslední bašta civilizace se hroutí a zároveň s ní se hroutí i Anniny dosavadní jistoty. Na pozadí umírajícího světa prožívá lásku, zklamání a sžíravé vnitřní konflikty. Shledává se se svou dlouho ztracenou sestrou, s přítelem, kterého milovala, ale který se změnil, a také se záhadným mladíkem, jehož výjimečnost je darem i prokletím zároveň. Anna by chtěla žít, ale zatím se jí daří stěží přežívat. Podaří se jí najít samu sebe i bezpečné místo, kde by mohla naplnit své sny?

Něco ke knize

Temné město je jedno z mála, ne-li posledním místem, kde přežívají lidé a jsou v bezpečí před nečistými. Tvrdou rukou zde ale vládnou verbíři, existují  zde pravidla a jedním z nich je, nedostat se s nimi do křížku a nevyčnívat z davu. Město už není, co bývalo a Anna pomalu přestává doufat, že by se její přítel Elias po třech letech vrátil zpátky.

Proto se rozhodne město opustit. U brány v davu ale spatří svoje dvojče, o kterém si myslela, že je mrtvé. Sestra si ji ale nevšimla a ztratí se ji z dohledu. Anna proto zůstává, rozhodnuta sestru najít. Na město se ale valí hora krvežíznivých zombie, na které není opevnění města připraveno.

Moje hodnocení a dojmy


Les rukou a zubů jsem si naprosto zamilovala snad již od první stránky. Od přečtení prvního dílu utekla tedy pěkná doba, ale stále sérii považuji za jednu z mých nejoblíbenějších. Možná to je způsobeno i tím, že téma zombie fakt můžu a Les rukou a zubů je první knihou s touto tématikou, kterou jsem četla.

Každý díl má svoji hrdinku a svoje místo, kde se odehrává. I když většina označí za svoji oblíbenkyni Gabi z Vlny zmítané smrtí, pro mě nejlepší je jednoznačně Mary a ani přečtení Tmy a prázdnoty na tom nic nemění.

Anna mi sedla ze všech tří nejméně. Má za sebou těžké dětství, tvář ji zdobí jizvy a díky tomu naprosto postrádá sebevědomí. Neustále se shazuje, cítí se ošklivá a nevěří lidem, kteří ji tvrdí opak. Je šíleně ukňouraná a občas až nesnesitelná. Kolikrát jsem měla chuť ji profackovat.

Každý díl má to svoje, v závěrečném dílu se vše úžasně propojí a vyjasní. Objeví se zde pro nás staré známe postavy v podobě Eliase, Gabi a Catchera. Já se přiznám, že jsem občas trochu tápala. Přece jen jsem předchozí dva díly četla před několika lety a tak chvilku trvalo, než jsem se pořádně chytla.

Ač se mi kniha líbila a čtení jsem si užila, tak Tma a prázdnota je jednoznačně nejslabším dílem. Předchozí dva díly byly plné zombie, neustálého boje o život a sršely akcí. Tma a prázdnota je taková utahanější a téměř celou dobu se v ní řeší to samé dokola. Na to, že se na město žene hromada mrtvol, tak té akce a napětí nebylo v knize tolik, jak jsem očekávala. Na druhou stranu díl působil temněji.

Sice jsem zkritizovala hlavní hrdinku a děj, ale přesto mě kniha bavila a stále je to moje oblíbená série. Pokud máte rádi young adult a zombie, tak rozhodně doporučuji.

5 komentářů:

  1. Skvělá recenze :) První díl se mi také líbil, na druhý jsem však nějak pozapomněla a už mi tu déle leží na poličce :) Měla bych se do něj konečně pustit :) Hezké čtení :)

    OdpovědětVymazat
  2. Příběh Tmy a prázdnoty mám jako v mlze a to už vůbec nemluvím o Lesu rukou a zubů... ale vím, že se mi celá série líbila. Asi by to chtělo rereading...

    OdpovědětVymazat
  3. tohle mam na seznamu pekne dlouho, ale asi se k tomu hned tak nedostanu :-D

    OdpovědětVymazat