pondělí 8. června 2015

Spisovatel: Eric Eliot Knight 
Originální název: Valentine
Série: Země upírů 
Díl: 4.
Počet stran: 320
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2005
Nakladatelství: Triton
Vazba knihy: Brožovaná
Čtvrtý díl ságy Země upírů o hrdinských činech Davida Valentina začíná dva dny po závěrečné tragédii románu Hromoklín. Hrstka neozbrojených mužů, kteří přežili u Bern Woods, je na útěku, Ozarské svobodné teritorium padlo, všude se to hemží renegáty a Rozparovači. Valentinovi není do zpěvu, vyčítá si smrt mnoha spolubojovníků a ztrátu drahocenného nákladu, který dopravil přes celý Texas. Jenomže i kdyby se mu podařilo nemožné a vzburcoval lidi do zbraně, opět potečou potoky krve – krve pozemšťanů, nikoli krutých vesmířanů.

Něco ke knize
Pár mužu, kteří přežili u Bern Woods jsou na útěku v čele s Davidem Valentinem. Ten si vyčítá smrt ostatních mužů, kteří mu věřili a navíc přišli o bodavici, která je jedinou účinnou zbraní proti Rozparovačům. Štěstí ho ale přesto neopustilo úplně, když nalezne poslední zbytky bodavice, svitne mu naděje a chuť nadále bojovat.

Ozarské svobodné teritorium padlo, v horách Severní Ameriky se ale ukrývá pár skupin bojujících proti Karanům. Během putování za nadějí svobody se k Valentinovi přidává stále více lidí, ale takto početnou skupinu je téměř nemožné schovat na nepřátelském území. Jediná možnost je obléknout uniformu nepřátel a dávat pozor na jazyk.


Moje hodnocení a dojmy
Po předchozím díle, který mě vůbec nebavil a zatím byl pro mě tím nejhorším dílem ze série, jsem pokračování brala s velkým přesvědčováním sebe sama, že už bych se měla v sérii více hnout a alespoň jeden díl ještě přečíst.

Jsem strašně ráda, že jsem se do čtení nemusela nutit, jelikož kvalita a čtivost dílu opět vzrostla. Putování po nepřátelském území je bezesporu napínavé a neustále čekáte, zda se někdo prozradí. Jedno špatné slovo, špatné oslovení a celá skupina může být během pár minut mrtvá. Tohle mě vážně bavilo.

Na knihu se musíte soustředit, není to oddechová kniha, u které vypnete, u této série mám i u čtvrtého dílu stále trošku problém orientovat se v tom, kdo je kdo. Všechny skupiny odporu, nepřátelské skupiny, k tomu navíc i někteří lidé kvůli vlastnímu bezpečí sympatizují s Karany, takže ani pořádně nevíte, kdo je na straně dobra a kdo na straně opačné. Proto i David Valentin musí dávat pozor, komu věří a komu se může svěřit s plánem povstání.

I přes občasnou zmatenost se mi kniha líbila a hlavně mě bavila. Byla napínavá, čtivá a dokonce jsem četla i se zatajeným dechem a husí kůží, ale to bych nerada prozrazovala proč. Povstání je za mě prozatím nejlepší díl.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 6/08/2015
reakce 4 komentářů
štítky , , , , ,


4 komentáře:

  1. Vypadá to dobře, i když sériím zrovna nefandím. Teď jsem u prvního dílu Zaklínače :) Všechno, co už maj ostatní dávno v malíku, k tomu já se teprve dostávám, snad se dostanu časem i k téhle sérii:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem hrozne pozadu :) Zaklinac me nijak nelaka, i pres super recenze a doporucemi.

      Vymazat
  2. Přiznám se, že o knize slyším úplně poprvé, ale celkem mě zaujala, moc pěkná recenze :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ja myslim, ze serie neni az tak proflakla, kor na blozich :)

      Vymazat