Follow Me @Charmedka

19.11.14

Ursula Poznanski - Saeculum | RC review

Spisovatel: Ursula Poznanski 
Originální název: Saeculum 
Počet stran: 496   
Rok vydání: 2014  
Vydání originálu: 2011 
Nakladatelství: Fragment 
Vazba knihy: Brožovaná
Strávit pět dní v hlubokém lese a zkusit žít jako ve středověku vypadalo jako
výborný nápad. Bastian by si však tento zážitek v klidu odpustil. S účastí
na výpravě souhlasil jen kvůli své lásce Sandře. Parta dobrodruhů se vydává na cestu i přesto, že místo, kde chtějí tábořit, bylo kdysi prokleto. Staré povídačky o tom, že kdo do lesa vstoupí, nevrátí se už zpět, nikdo nebere vážně. Během první noci přijde prudká bouře a z tábora zmizí první člen výpravy. Zbydou jen podivné vzkazy vyryté do kůry stromu. Když se ho ostatní vydají hledat, začnou bloudit. Pak se ztratí další z nich…

Jak velkou udělali chybu, když nebrali varování vážně?

Nechá je les vůbec odejít?


Něco ke knize
Skupina lidí, která nese název Saeculum se každoročně vydává na tak zvaný larp. Každý její člen se vžije do své postavy a po celou dobu žijí jako ve 14.století . To znamená žádné mobily, hodinky, brýle, zkrátka nic, co v daném období lidé neznaly.

Na příští larp se ke skupince přidá i Bastian, nadaný student medicíny, který sice není fanouškem středověku, narozdíl od ostatních je to spíše rozumně a logicky uvažující člověk a takovéto fantazírování mu nic neříká, ale dívka, o níž stojí je členkou Saecula. Tahle výprava je pro něj příležitostí, jak se se Sandrou sblížit.

Larp se má ale uskutečnit v lese, který podle jedné pověsti je prokletý a toho, kdo do něj vstoupí, už les nenechá odejít. Nikdo kletbu nebere vážně a to ani když se v lese začnou objevovat tajemné vzkazy a zmizí první člen skupiny. Vše se dá přece logicky vysvětlit, jenže lidé začínají mizet i nadále. Strach a pověrčivost začíná už ovládat téměř každého člena..

Moje hodnocení a dojmy
Podle různých reakcí a recenzí na knihu se většina lidí na ní těšila díky dílu Erebos. Přiznávám, že jsem ho nečetla a ani mě nijak neláká i přes dobré ohlasy. Saeculum mě zaujalo prvně obálkou a poté poutavou anotací. Více jsem ho nekoumala, proto když jsem z obálky vytáhla téměř pětiset stránkovou bichli, byla jsem trošku zděšená. Zvláště když jsem nevěděla, co od této autorky očekávat.

I když má Saeculum skoro pět set stran, čte se dobře a rychle, má totiž poměrně velká písmenka. K tomu připočítejte zajímavý děj a vyjde Vám, že budete otáčet stránku za stránkou a jste téměř u konce. Kniha je opravdu poutavá, i když začátek, který se odehrává na středověkém jarmarku mě tolik nebavil, tohle není až tak úplně moje krevní skupina.

Rozhodně doporučuji knihu přečíst, děj je poutavý, z každé stránky číší napětí a je to jedna z mála knih, která není úplně předvídatelná. Prostředí lesu působí tajemně, kletba strašidelně, super kombinace. Bohužel nedávám plný počet hvězdiček a to kvůli rozuzlení, mě konec poměrně zklamal.

Ještě pár slov k obálce, jsem ráda, že se na knize neobjevil červený, ošklivý štítek hlásající young adult. Úplně by to zkazilo tu překrásnou obálku. Jedná se o paperback, který je opravdu silně papírový :D Většina paperbacků je trošku pevnější, takové ty lesklé povrchy, snad víte, co myslím. Tohle je ale fakt papír, takže jsem knihu litovala, jak hrozně asi bude v kabelce trpět.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat