Follow Me @Charmedka

17.11.14

Sophie Jordan - Drakie

Spisovatel: Sophie Jordan
Originální název: Firelight
Série: Drakie
Díl: 1.
Počet stran: 296
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: CooBoo
Vazba knihy: Vázaná
Jacinda od malička žije s cejchem výjimečnosti a ví, že každý její krok je sledován. Touží ale po svobodě rozhodovat se sama za sebe. Když poruší nejposvátnější zásadu svého druhu, skoro za to zaplatí životem. Zachrání ji krásný cizinec, který byl poslán, aby lovil takové, jako je ona, potomky draků, kteří na sebe dokážou vzít lidskou podobu. Jacindina rodina je nucena uchýlit se do světa smrtelníků, kterému není lehké se přizpůsobit...

Něco ke knize
Draci již dávno vymřeli, ve světě stále žijí ale ještě jejich potomci, tak zvaní draki a drakie. Dokážou přežít díky horám a mlze, která je ukrývá před nepřáteli a samozřejmě díky dodržování pravidel. Každý draki je jiný, najdeme mezi nimi vodní, viziokryptéra, mlhotvorku či onyxe, který je považován za jednoho z nejsilnějších.

Na světě je ale jeden velmi vzácný druh, dštící oheň. Tuto schopnost získala Jacinda a je první po několika generacích, která umí chrlit oheň. Jenže to není vůbec takový dar, jak se může zdát. Je natolik vzácná, že vedení klanu se rozhodlo vzít si ji pod ochranní křídla. To znamená, že je neustále střežena a její osud je v jejich rukou, má předurčeno vzít si Cassiana, budoucího vůdce klanu.

Jacinda ale touží po svobodě, po svobodném rozhodování, její schopnost je pro ní přítěží. Jednoho dne, společně se svojí kamarádkou Azurkou, poruší pravidla. Promění se ve dne v draka a proletí se. Jenže je objeví skupina lovců. Jacinda je zahnána do kouta, přežije jen díky mladému lovci, který je při pohledu na ní okouzlen a Jacindu neprozradí.

Porušení pravidel si žádá trest a jen Jacindy matka ví, co jí čeká. Proto v noci sbalí obě své dcery a i přes protesty Jacindy odjíždí do městečka v poušti. Jicindy matka svojí drakie dávno potlačila, je z ní pouhý člověk a v sestře Tamře se doposud drakie neprojevila. Proto se mi mezi lidmi cítí šťastná a je odstrčená jako v kmeni. Jenže Jacinda v pouštním městečku trpí a její drakie chřadne. Během pár dní zemře úplně, ale to právě její rodina chce. Náhle ve škole ale potká Williama, lovce, který jí zachránil život a jehož přítomnosti její drakie ožívá..

Moje hodnocení a dojmy
Drakie mi ležela poměrně dlouho v knihovně, stále jsem se chystala, že ji přečtu, ale na druhou stranu jsem se bála zklamání a nudné knihy. Od Drakie jsem čekala nesmyslný příběh, který se mi nebude líbit. Přiznávám, že knihu jsem hodně podceňovala.

Musím ale přiznat, že moje předsudky nebyly oprávněné, kniha mě chytla již od první stránky. V prvním díle se seznámíme s historií draki a drakie a chodem ve vesnici. Poté se ale již dostáváme k novému životu Jacindy, do lidského světa. V knize není v podstatě nějaký extra velký děj. Jacinda odmítá nechat umřít svojí drakie, kdykoliv to jde, snaží se proletět a v přítomnosti Williama nezačít hořet. Svádí vnitřní boj sama se sebou, William jí neskutečně přitahuje a díky němu její drakie ještě neumřela, ale na druhou stranu ví, co je zač. Ví, že jeho rodina jsou lovci a představuje pro ní smrtelné nebezpečí. Nedokáže se ho ale vzdát, jenže se musí ovládat, aby se nepřevtělila. Lovci nevědí, že drakiové se můžou převtělit do lidské podoby a ona tohle tajemství nesmí prozradit.

Jacindu jsem si okamžitě oblíbila, není to žádná ufňukaná postava, které svět ubližuje. Jacinda ví, co chce a stojí si za tím. Vzepře se i svojí matce, která chce, aby její drakie umřela. Jacindu je pro mě jedna z nejsympatičtějších postav. Musí bojovat mezi touhou být mezi svými a láskou k rodině a Williamovi.

I když se děj motá stále kolem toho samému, kniha se četla jedna báseň, asi také díky zajímavému námětu. I když si moc nedokážu představit přeměnu v draka, kniha mě bavila. Netrpělivě jsem otáčela stránku za stránkou. Pokud jste tuto sérii ještě nečetly a váháte, tak neváhejte.

Žádné komentáře:

Okomentovat