Follow Me @Charmedka

20.11.14

Andrew Fukuda - Kořist | RC review

Spisovatel: Andrew Fukuda
Originální název: The Prey
Série: Hon
Díl: 2.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Gen a jeho lidští přátelé prchají nocí. Gena však nepronásledují jen krvežízniví lovci, ale i vzpomínky na dívku Záři, která zůstala v Ústavu pro studium glupanů. Klidným ho nenechávají ani probouzející se city k lidské dívce Sisy.
Na svém útěku se dostanou až do lidské komunity žijící na tajném místě vysoko v horách. Když si začnou myslet, že jsou konečně v bezpečí, události naberou nečekaný směr. Gen poznává, že nový svět, který objevili, je možná stejně zlý, jako svět, který opustili.
Nepřátelé se najednou valí ze všech stran. Genovi a Sisy začíná být jasné, že nemají nic než jeden druhého. Pokud se nestanou kořistí…

Něco ke knize
Poté, co Gen a jeho přátelé našli Vědcům deník, jsou na útěku před lidmi. Deník jim má napomoci dostat se do země mléka a medu, ovoce a slunečního svitu. Do země zaslíbené.Na řece pro ně byl připraven člun a během své cesty pro ně Vědec zanechal různá vodítka, která jim mají pomoci utéct před lidmi do bezpečí.

Cesta je to dlouhá a vypadá to, že beznadějná, dokud se nedostanou do vesnice zvané Misie. Misie vypadá ideálně, žije tu spousta Glupanů, bez upírů. Genovi a jeho přátelům je nabídnuto ubytování a hromady jídla, vypadá to, že našli zemi zaslíbenou. Ale Misie není taková, jak se na první pohled zdá. Začne to u zjištění, že tu žije několik staršinů a pak samé mladé dívky, většina těhotných a neustále se usmívajících. To je děsivé už samo o sobě, platí tu přísná pravidla, hodně přísná.

Je Misie tím hledaným rájem, nebo se z jednoho pekla dostali do jiného? Opět můžou věřit jen sami sobě a bojovat o život.

Moje hodnocení a dojmy
Na začátku jsem se trochu bála, že se nechytnu. Po pár stránkách jsem se ale rozpomněla na předchozí díl a na všechny události a už se četla jedna báseň.  Já nemám téměř slov. První díl Hon se mi líbil, bylo to zas něco nového, zajímavého. Sice Gena jsem si jako postavu neoblíbila, ale přesto jsem knihu hodnotila kladně. V Kořisti se více seznámíme i se Sisy, která je velmi sympatická. Rozumná, racionálně uvažující postava. Ani Gen mi tady tolik nevadil.

Kniha je napínavá a jak, nenašla jsem jedinou stránku, která by mě nudila. Nebyla jsem schopná se od ní odtrhnout a jakmile jsem byla nucena knihu zavřít, byla jsem naštvaná, že nemůžu číst dál. Dlouho jsem nečetla takhle napínavou a poutavou knihu. Jakmile se hrdinové dostaly do Misie, kniha dostává ještě větší náboj. Vesnice, ve kterých vše vypadá dokonale mě dokážou zaujmout, působí tajemně a děsivě a tahle není výjimka.

Navíc kniha skončila tak napínavě a zajímavě, že se nemůžu dočkat pokračování, už aby vyšlo. Jen doufám, že bude stejně dobré jako Kořist, kterou nelze hodnotit jinak než 5 hvězdičkami. Já jsem prostě nadšená.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. Výborná recenze :) Na Hon se už dlouho chystám, ale pořád mám nějaké resty, tak jsem se k němu ještě nedostala..Ale už se těším, až si ho přečtu :)

    OdpovědětVymazat