Follow Me @Charmedka

16.10.14

Stephen King - Cujo

Spisovatel: Stephen King 
Originální název: Cujo
Počet stran: 263
Rok vydání: 2009
Vydání originálu: 1981
Nakladatelství: Beta
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Přichází to velice nevinně, jako vždycky. Veliký přátelský pes pronásleduje divokého králíka, který spadne do skryté podzemní jeskyně, a rozvíří spící zlo krutější než smrt sama.
Zděšený čtyřletý kluk vidí, jak se samovolně otvírají dveře jeho šatníku, a vykřikuje při pohledu do démonických krhavých očí, které svítí ze tmy.
Maineské městečko Castle Rock je v zajetí děsivé hrozby.


Něco ke knize
Vic a Donna procházejí manželskou krizí. Stěhují se z New Yorku do malého městečka Castle Rock ve státě Maine spolu s jejich malým synem, který trpí ošklivými nočními můrami a vidí strašidla ve svém šatníku. Jsou to ale opravdu strašidla?

Dále tu máme rodinu Joea Cambera. Ten vlastní soukromou autoopravnu, vlastně jediný servis v okolí. Joe je notorický alkoholik a násilník. Manželství s Charity také není ideální. A úplně nejhůř je na tom jejich bernardýn Cujo, který se nakazil vzteklinou při pronásledování zajíce. Pomalu z něj přestává být ten přátelský pes a člen rodiny. Nedokáže se ovládat a jeho smysly ho naprosto neposlouchají.

Zlom nastává, když Vic opouští pracovně město a manželka Joea Cambera se synem odjíždí za svou sestrou. Donna potřebuje opravit auto a se synkem se vydává do místní opravny, kde ale nečeká Joe, ale pouze velmi, velmi vzteklý pes. Auto nejede, slunce sálá, jídlo a voda dochází. Jen Cujo stále číhá na svoje oběti uvězněné v autě.

Moje hodnocení a dojmy
Líbí se mi, že King zůstává věrný stále stejným místům, tedy ve většině případů. Castle Rock najdete i v mnoha jiných knihách. Teď ale k této knize. Já se přiznám, že jsem čekala malinko víc, nebo něco trochu jiného. Čekala jsem, že pes bude opravdu terorizovat celé město a ne ve většině případů jen dva lidi uzavřené v autě. Ale je pravda, že i přesto kniha byla napínavá a dobře se četla.

Cuja mi bylo neskutečně líto, kniha je brána i z jeho pohledu a to se vám svírá srdce. Jakmile se jedná o zvíře, jsem naměkko. Brečím i u King Konga, nebo Planety opic. Prostě zvířata snáším špatně, takže i tady mi bylo jasný, že to bude hodně silný kafe. Na jednu stranu je vám nemocného psa hrozně líto, ale na druhou i terorizovaných lidí, kteří se jen brání.


Vlastně tady ani nemůžete říct, co vlastně se zde skrývá za zlo. Snad ne pes, který je nemocný a nemůže za svoje "pocity"?

Žádné komentáře:

Okomentovat