Follow Me @Charmedka

16.10.14

Stephen King - Christina

Spisovatel: Stephen King
Originální název: Christine
Počet stran: 508
Rok vydání: 20010
Vydání originálu: 1983
Nakladatelství: Beta-Dobrovský
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Středoškolák Arnie zahlédne stařičké auto Plymouth a okamžitě zatouží ho mít a pro radost si ho opravit. Jeho rodiče však mají naprosto odlišné představy o tom, jak by měl syn trávit čas a utrácet peníze. Příběh, založený na typických reáliích amerického způsobu života, k němuž automobil nerozlučně patří, pojednává o zdánlivě banální roztržce mezi dospívajícím chlapcem Arniem a jeho rodiči. Jenomže to by autorem nesměl být Stephen King.

Něco ke knize
Arnie a Dennis jsou naprosto obyčejní sedmnáctiletí teenageři do doby, než se Arnie zamiluje. Zamiluje se do Christiny, potíž je v tom, že Christina je auto Playmouth Fury z roku 1958. Je to ale láska na první pohled a i když je auto zralé na vrakoviště, Arnie za něj zaplatí poměrně vysokou cenu. Jenže Christina se stává posedlostí, za její opravu  utrácí neuvěřitelné peníze, zanedbává školu a začíná mít problémy s rodiči. Býval to tichý, spíše nesmělý kluk, ale jak se mění Christina, mění se i sám Arnie. Rodiče jsou znepokojeni, i dívka Leigha, ale především Dennis. A všechny, kteří Arnie ublíží čeká smrt. Christina se mstí a nárokuje se lásku, pozornost a duši Arnieho.

Moje hodnocení a dojmy
Ke knize jsem se docela dlouho přemlouvala, vůbec mě nelákala. A víte proč? V hlavní roli auto, mě jako holce to nic moc neříká a prostě mě to odrazovalo. A už po prvních stránkách mi došlo, že to byla chyba, že tak dlouho ležela v knihovně netknutá.

Rozjezd je lehce pomalý, ale jakmile se přes něj dostanete, nedáte knihu z ruky. Stephen King umí skvěle vystihovat postavy, jejich psychologické rozebrání je perfektní. Arnieho změna je v knize tak neuvěřitelně vystižena. Jeho závislost naprosto perfektně, realisticky rozebrána. Nemá to chybu.



Kniha je rozdělena na tři části, v první a poslední je vypravěčem Deniss. Vlastně první část je dá se říct konec příběhu, v podstatě víte, že to dopadne katastrofou, ale to Vám nebrání být napnutý až do poslední stránky. Z Dennise cítíte bezmoc, ví, co se děje ale nemůže s tim nic udělat, už to samo je děsivé a nepředstavitelné.

Závěrem, pokud Vás kniha tolik neláká, přicházíte o hodně. Je úžasná a i přesto, že auta mi opravdu tolik neříkají, nemohla jsem se odtrhnout. Auto zabiják z pohledu Stephena Kinga, to přece nemůže být špatné dílo.

Žádné komentáře:

Okomentovat