Stacey Kade - Zamilované duše | RC review

Díl: 2.
Počet stran: 208
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2013
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Alona Dareová - bývalá královna školního plesu a současná královna mrtvých - se vrátí ze záhrobí zpátky na tento svět a zjistí, že dělá něco naprosto nečekaného: pracuje. Místo aby se opalovala u bazénu (což byla její obvyklá prázdninová zábava, když byla živá), stará se o jiné zbloudilé duše. Jejím parťákem pro všechno tohle "pomáhání ostatním" je Will Killian: společenský vyděděnec, médium a kluk, na kterém Aloně záleží víc, než by se jí zamlouvalo.

Něco ke knize
V prvním díle jsme se seznámili s Alonou, hvězdou školy, zrovna ve chvíli, kdy ji přejel autobus. Jenže její duše neodešla a její duch se spřátelil s Willem, který je médium. Druhý díl v podstatě navazuje tam, kde předchozí skončil, jen o pár týdnů později. Alona je stále na Zemi a pomáhá s Willem ostatním mrtvým přejít na druhou stranu. Celý příběh začíná, když se oba snaží pomoci jedné paní. Musí se dostat do domu, kde dělala hospodyni a najít cosi, co ji tu stále drží. Jenže to není tak jednoduché, dům hlídá 24 hodin policejní hlídka. Když se Aloně a Willovi nakonec podaří do domu dostat, zjistí, že tam nejsou sami. Je tam Mina, tajemná dívka, která má podobné schopnosti jako Will, ale více znalostí.
Aloně se už na první pohled nelíbí a žárlí. Za to Willa to k Mině táhne a nedá se co divit, může mu hodně vysvětlit. Mina neustále zmiňuje Řád a Will je pro mě nejspíš důležitý. Jenže dá se jim věřit? Co když mají úplně jiné představy o duchách než Will?

Na Alonu toho začíná být dost. Nejen, že s Willem se hádají a ona žárlí a nevěří Mině, navíc to vypadá, že její rodiče začínají zapomínat, ale podle Alony, matka se zbavuje jejích věcí a otec čeká dítě s jeho novou manželkou. V záchvatu žárlivosti a ublíženosti dělá velkou chybu. Vydává se do nemocnice, kde leží Lily, Willova kamarádka, která je v bezvědomí a Alona do ni vstupuje. Jenže se to nějak zvrtne a tělo nechce její duši pustit zpět...
Moje hodnocení a dojmy
První díl byl pro mě milým překvapení. Ač se jedná o jednodušší četbu z kategorie young adult, mě to bavilo. Byla to milá oddechovka a knize jsem neměla co vytknout. Proto bylo jasný, že druhý díl si budu chtít také přečíst. Jenže tohle už žádná hitparáda není. Kniha mě tolik nebavila, snad jediný, co knize přidávalo na čtivosti byla jízlivost a sarkasmus Alony. Tu si prostě nelze neoblíbit, jako postavu ji mám fakt ráda. Naopak Will mi kolikrát lezl na nervy. Projevil se jako pitomý naiva, který skočí snad na cokoliv a nemá vlastní hlavu. Takovéhle postavy nemám ráda v žádných knihách.

Asi se mi nelíbila proto, že mi přišla hodně přetažená za vlasy a Mina mi připomínala film Krotitelé duchů. Už od první kapitoly s ní jsem cítila nelibost a bylo mi jasný, že to nebude tak úplně ono. Kniha je pro mě bohužel zklamáním, ovšem Stacey Kade to zachránila koncem. Konec byl pro někoho možná překvapující, pro někoho ne. Já jsem hlavně zvědavá, co bude následovat a jak se to vyřeší. Takže třetí díl si přečtu určitě. To se autorce opravdu povedlo.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.