Stacey Kade - Setkání s duchem | RC review

Díl: 1.
Počet stran: 216
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Královna školy a hvězda místních roztleskávaček Alona Dareová je předurčena pro skvělou budoucnost. Její život však končí nečekaně pod koly autobusu. Všichni si myslí, že je navždy pryč, ale… Alona zůstala ve světě živých jako duch. Pouze jediný člověk ji může vnímat – spolužák a totální lúzr Will. Podaří se jim překonat vzájemnou nechuť a pomoct jeden druhému? Proč Alona neodešla skrze jasné světlo do onoho světa?

Něco ke knize
Alona má snad všechno, je oblíbená, čeká ji skvělá budoucnost. Alespoň to si myslí, až do toho osudného dny, kde se uleje z hodiny tělocviku a během přebíhání ulice přehlédne autobus, který ji srazí a Alona zemře.
Jenže místo aby se její duše vydala na další cestu, zůstává na tomto světě, nikdo ji nevidí, neslyší. Až na Willa Killiana, školního outsidera, o kterého by v životě okem nezavadila. Teď ale musí společně přijít na to, proč Alonina duše neodešla.

Alona a Will
Alona je hvězda školy, vždy získá to, co si zamane. Je krásná, dlouhonohá blondýnka s perfektní postavou, po které kluci šílí a holky chtějí být jako ona. Kapitánka roztleskávaček a královna plesů. V podstatě je to na první pohled klasická povrchní mrcha, která se zajímá především o to, jak vypadá. Čim více ale tráví času s Willem, tím více se ukazuje její druhá tvář. Je docela chytrá, myslí ji to a hlavně, nemá tak dokonalý život, jak to vypadalo. Její rodiče jsou rozvedení a z matky se stala alkoholička.

Will Killian je outsider, celá škola ho považuje za blázna a psychiatr, ke kterému dochází ho má za schizofrenika a čeká na příležitost, kdy ho bude moci zavřít do léčebny. Je pravý opak Alony, nemá téměř žádné přátelé, není oblíbený a ředitel školy by ho nejraději vyloučil. Will má ovšem dar, nebo prokletí chcete-li. Vidí a slyší mrtvé, duchy, což mu velmi komplikuje život. Snaží se je ignorovat, každý totiž po něm chce poslední laskavost, aby jeho duše mohla odejít. Jediný duch, který se ignorovat nenechá, je Alona. Je otravná jak živá, tak mrtvá. Ale Will je jediný, kdo ji může pomoci a na oplátku Alona může pomoci jemu.

Moje hodnocení a dojmy
Když jsem v novinkách, které mají vyjít zahlédla knihu Setkání s duchem, ihned mě zaujala. Nejprve obálkou, která je prostě úžasná a působí vesele a pozitivně, tak i anotací. Ovšem měla jsem trochu strach, že kniha nebude úplně pro mě, přece jen, není mi už náct a zrovna u téhle jsem měla dojem, že je spíše pro mladší ročníky a mě nebude bavit.

Kniha je nenáročná, inteligentní počtení opravdu nečekejte, je to oddechové, příběh je jednoduchý, ale za to velmi čtivý. Překvapivě mě kniha fakt bavila, nenastala chvíle, kdy bych knihu nejraději odložila či se nudila. Dala mi to, v co jsem doufala a tajně očekávala. Romantiku, jednoduchost, humor..Pokud ale očekáváte akci, napětí, tak budete zklamaný.
Na to, že hned na začátku hlavní hrdinka zemře, tragická událost, tak je kniha napsána s nadhledem a Alona i přes to, že je mrtvá, má neustále smysl pro humor, ironii a povrchnost si taky zachovala. Já si ji ovšem oblíbila, připomíná mi Afroditu ze Školy noci, povrchní, avšak nelze si ji neoblíbit.
Kniha je pro mě milým překvapením a nemůžu jinak, než dát plný počet hvězdiček, jelikož jsem nenašla nic, co bych knize vyčetla, bavila mě a jsem zvědavá, co se bude dít v dalším díle. Doufám, že úroveň knihy neklesne.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.