Follow Me @Charmedka

17.10.14

Richelle Mead - Stínem políbená

Spisovatel: Richelle Mead
Originální název: Shadow kiss
Série: Vampýrská akademie
Díl: 3.
Počet stran: 300
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Vlády se ujímá jaro a Rose Hathawayová by se měla připravovat na maturitní zkoušku. Jenže od nedávného smrtícího souboje se Strigoji se necítí zrovna nejlépe. Trpí nočními můrami, duši jí zaplavuje temný smutek a předznamenává cosi zlověstného. Rose dobře ví, že jí není dovoleno milovat jiného strážce. Že musí především chránit Lissu, poslední princeznu z rodu Dragomirů. Jenže když přijde na krásného Dimitrije Belikova, některá pravidla se prostě musí porušit! Rose své nejlepší kamarádce Lisse lže o svém vztahu k Dimitrijovi, ale jejich přátelství se nyní ocitá v ještě větším ohrožení než kdy předtím. Nesmrtelní vampýři se chtějí pomstít za to, co jim Rose nedávno provedla. Ve strašlivé bitvě, která předčí i nejhorší noční můru, se Rose bude muset rozhodnout mezi dvěma lidmi, na nichž jí záleží nejvíc. Bude ale její volba znamenat, že přežije jen jeden z nich? A pokud ano, bude to Lissa, nebo milovaný Dimitrij?


Rose se připravuje na maturitu a součástí maturity je i tak zvaná terénní praxe. V ní se ověřují především schopnosti strážců. Každý strážce během několika týdnů chrání Moroje, který mu byl přidělen. Rose se praxe nemůže dočkat, těší se na to, že s Lissou stráví čas, ale vše není tak, jak si představovala.

Také se zde potkáváme znovu s Viktorem Daškovem, který chtěl Lisu využít ve svůj prospěch. Má dojít k soudu, kde se rozhodne zda Viktor skončí za mřížemi, či nikoliv. U dvora samozřejmě nechybí ani královna Vampýrů Taťana, která má s Lissou taky svoje plány.

V předchozím díle došlo k problémům se Strigoji, kteří zajali Rose, Eddieho, Christiana, Miu a Masona. Bohužel Mason nepřežil a Rose si to neustále dává za vinu, má výčitky svědomí a vypořádat se s tím ji rozhodně nepomůže ani její nově objevená schopnost.

Rose neřeší ale jen smutek po kamarádovi, ale i vztah s Dimitrijem, jejím učitelem. I když se vzájemně přitahují, jejich vztah je komplikovaný. A s Lissou to taky není jednoduché. A do toho všeho Strigojové plánují velký útok....

Začneme obálkou, tentokrát se mi nelíbí, nevím proč, ale nepůsobí na mě dobře, přijde mi taková..No nezajímavá, amatérská. Podle mě nejošklivější z celé série. Zahraniční obálka je naopak super, krásná.

Tenhle díl byl parádní, zatím nejlepších ze dvou předchozím a mám dojem, že ho snad už ani jiný nepřekoná.
Byl napínavý, atmosféra úžasná a poslední stránky jsem hltala jednu za druhou a nemohla jsem se odtrhnout, až tak jsem byla nadšená ale..

Přiznám se, že se mi chtělo brečet, bylo mi úzko, ale aby jste pochopily, musíte si knihu přečíst. Tenhle díl stojí za to.

Žádné komentáře:

Okomentovat