Follow Me @Charmedka

18.10.14

Richelle Mead - Pokrevní pouta

Spisovatel: Richelle Mead
Originální název: Bloodlines
Série: Pokrevní pouta  
Díl: 1.
Počet stran: 336
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Pokračování Vampýrské akademie. Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného. Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnout uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí. Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev.

Něco ke knize
Lissa Dragomirová, která se snaží zlepšit politiku si nadělala pár nepřátel. Její ochrana je ale velmi silná a tak se nepřátelé zaměří na její mladší sestru Jill. Poté, co byla brutálně napadena, se rozhodne o tom, že se uklidí někam do bezpečí. A jako vhodné místo přuchází v úvahu slunné Palm Springs, kde jim pomáhá moroj Clarence, v jehož domě se ubytuje Adrian Ivaškov a kde je pro Jill dárce krve.

Jill bude chodit na lidskou střední školu a aby byla v bezpečí, doprovází ji Eddie Castile. K případu jsou ale přizváni i alchymisté. I přesto, že alchymistka Sydney má vroubek od té doby, co pomáhala Rose s útěkem, nakonec je na misi povolána ona, spolu s alchymistou Keithem, který z její přítomnosti vůbec není nadšený.

Jenže Palm Springs nakonec není tak bezpečné, jak se zdálo. Nebezpečí je tu až až. Nejen, že Clarence stále vypráví o tom, jak jeho neteř vysáli a podřízli Lovci vampýrů, ale podobných vražd je tu více. A Jill ve škole vůbec nezapadá, neustále je jí špatně, straní se ostatním a nové prostředí je celkově nesvědčí. Jediný, kdo ji zlepšuje občas náladu je pohledný mladík Lee, Clarencův syn.

Moje hodnocení a dojmy
Vampýrskou akademii jsem jsem strašně oblíbila, stále je to moje nejoblíbenější fantasy. Dimitrije jsem milovala. :D Když série skončila, bylo mi to hrozně líto a Pokrevních pout jsem se docela obávala.
Hned na začátku knihy se setkáme s Rose, Abem Mazurem a sem tam si připomeneme  i Dimitrije. Zvláště když se mluví o Adrianovi, který je stále nešťastný z toho, že ho Rose nechala a teď chodí se strážcem Belikovem. Těžce to snáší a žal zahání v alkoholu a flámování. Přesto se ale u něj dočkáme jisté proměny k lepšímu.

Jill, kolem které se vše točí je takové malé, ufňukané a naivní děcko, ale občas ukáže i stránku, kde je odvážná a odhodlaná. Navíc je krásná, takže o milostné pletky tu nebude nouze. Sydney jsem si docela oblíbila, ač se hodně kontroluje, vše musí být podle předpisů, tak ji mám docela ráda, i když ji nelze srovnávat s Rose.

Sice jsem se Pokrevních pout bála, ale mile mě překvapily. Kniha byla velmi čtivá, napínavá a co víc, tolik překvapení a záhad, které se nakonec odhalily. Na druhý díl jsem velmi zvědavá, sice Vampýrská akademie stále zůstává číslo jedna, tohle vůbec není špatný. Richelle Mead prostě umí.

Žádné komentáře:

Okomentovat