sobota 18. října 2014

Spisovatel: Richelle Mead
Originální název: Bloodlines
Série: Pokrevní pouta  
Díl: 1.
Počet stran: 336
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Domino
Vazba knihy: Brožovaná
Pokračování Vampýrské akademie. Mladá královna Lissa Dragomirová si netradiční politikou nadělala u morojského dvora spoustu nepřátel, kteří by ji rádi odstranili. Je ale velmi dobře střežena, a tak se spiklenci zaměří na její nevlastní sestru Jill. Vědí totiž, že kdyby Jill zabili, Lissa by musela odstoupit a přenechat trůn někomu, kdo má alespoň jednoho žijícího příbuzného. Po brutálním útoku na Jill se Morojové a dhampýři rozhodnout uklidit Jill někam do bezpečí. Kam ale? Po dlouhém zvažování dojdou k závěru, že mladou vampýrku by jistě nikdo nehledal ve světě lidí. Jill má doprovázet a strážit alchymistka Sydney Sageová. Obě dívky se zapíší na lidskou školu, kterou navštěvují i Adrian Ivaškov a Eddie Castile. Kamarádi zpočátku řeší běžné problémy spojené se studiem na lidské škole, ale brzy začnou zjišťovat, že na téhle škole nejsou jediní, kdo potřebuje k životu krev.

Něco ke knize
Lissa Dragomirová, která se snaží zlepšit politiku si nadělala pár nepřátel. Její ochrana je ale velmi silná a tak se nepřátelé zaměří na její mladší sestru Jill. Poté, co byla brutálně napadena, se rozhodne o tom, že se uklidí někam do bezpečí. A jako vhodné místo přuchází v úvahu slunné Palm Springs, kde jim pomáhá moroj Clarence, v jehož domě se ubytuje Adrian Ivaškov a kde je pro Jill dárce krve.

Jill bude chodit na lidskou střední školu a aby byla v bezpečí, doprovází ji Eddie Castile. K případu jsou ale přizváni i alchymisté. I přesto, že alchymistka Sydney má vroubek od té doby, co pomáhala Rose s útěkem, nakonec je na misi povolána ona, spolu s alchymistou Keithem, který z její přítomnosti vůbec není nadšený.

Jenže Palm Springs nakonec není tak bezpečné, jak se zdálo. Nebezpečí je tu až až. Nejen, že Clarence stále vypráví o tom, jak jeho neteř vysáli a podřízli Lovci vampýrů, ale podobných vražd je tu více. A Jill ve škole vůbec nezapadá, neustále je jí špatně, straní se ostatním a nové prostředí je celkově nesvědčí. Jediný, kdo ji zlepšuje občas náladu je pohledný mladík Lee, Clarencův syn.

Moje hodnocení a dojmy
Vampýrskou akademii jsem jsem strašně oblíbila, stále je to moje nejoblíbenější fantasy. Dimitrije jsem milovala. :D Když série skončila, bylo mi to hrozně líto a Pokrevních pout jsem se docela obávala.
Hned na začátku knihy se setkáme s Rose, Abem Mazurem a sem tam si připomeneme  i Dimitrije. Zvláště když se mluví o Adrianovi, který je stále nešťastný z toho, že ho Rose nechala a teď chodí se strážcem Belikovem. Těžce to snáší a žal zahání v alkoholu a flámování. Přesto se ale u něj dočkáme jisté proměny k lepšímu.

Jill, kolem které se vše točí je takové malé, ufňukané a naivní děcko, ale občas ukáže i stránku, kde je odvážná a odhodlaná. Navíc je krásná, takže o milostné pletky tu nebude nouze. Sydney jsem si docela oblíbila, ač se hodně kontroluje, vše musí být podle předpisů, tak ji mám docela ráda, i když ji nelze srovnávat s Rose.

Sice jsem se Pokrevních pout bála, ale mile mě překvapily. Kniha byla velmi čtivá, napínavá a co víc, tolik překvapení a záhad, které se nakonec odhalily. Na druhý díl jsem velmi zvědavá, sice Vampýrská akademie stále zůstává číslo jedna, tohle vůbec není špatný. Richelle Mead prostě umí.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 10/18/2014
reakce bez komentáře
štítky , , , , ,


0 komentářů:

Okomentovat