Follow Me @Charmedka

18.10.14

Rebecca James - Krásné zlo

Spisovatel: Rebecca James
Originální název: Beautiful malice
Počet stran: 296
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Katherine je sedmnáct let, chodí na střední školu v Sydney a usilovně se snaží nevyčnívat. Nikoho nesmí ani napadnout, že si kdysi říkala Katie, měla spousty kamarádek, skvělého kluka a mladší sestru Rachel, nadanou klavíristku. Jenže ta je mrtvá – znásilnili ji a zavraždili. Katherine se zdá, že zapomenout na tuhle noční můru se jí snad nikdy nepodaří. Jenže pak se objeví Alice – krásná, bohatá, sebevědomá, sršící životem. A Katherine si vybere za kamarádku. Půjčují si šaty, svěřují nejtajnější myšlenky, stanou se nerozlučnými. Dokud se pod slupkou báječné přítelkyně nezačne objevovat jiná Alice, zlá, krutá a nevypočitatelná. Za jejím zájmem o Katherine je něco víc, a souvisí to se zavražděnou Rachel. Některá přátelství mohou být smrtelná.

Něco ke knize
Katherine je obyčejná dívka, která se snaží moc na sebe nepoutat pozornost. Kdysi bývala Katie, oblíbenou dívkou se spousty kamarádů, skvělým klukem a dokonalou rodinou. Vše se ale změnilo, když její mladší sestru, nadějnou pianistku, znásilnili a zavraždili. Život se celé rodině obrátil vzhůru nohama a Katie má pocit, že už nikdy nebude jako dřív. V jejím životě se ale objeví Alice a vše se začíná měnit. Alice je úplně jiná, je krásná, sebevědomá, dokáže si téměř každého získat. Spolu si užívají každý den, seznámí Katherine s pár lidmi a vypadá to, že život zase za něco stojí. Ale to netrvá dlouho, Alice není taková, za jakou se vydává. Je zlá a proradná a chce Katherine zničit život.

Moje hodnocení a dojmy
Katherine je sice poměrně sympatická postava, je milá a přátelská, ale na druhou stranu mi přijde hrozně hloupá a naivní. Občas jsem její chování nechápala a nechápala jsem, jak se mohla zachovat tak, jak se zachovala, zvláště, co se týče jí a Alice. Nechat si líbit to co ona..Ne, to přece není normální.

Kniha je psána ve třech časových rozmezích. Vzdálená minulost, kdy Katherine se pomalu dostává k tomu, co se stalo s Rachel. Minulost, období s Rachel a vlastně ten podstatný příběh celé knihy bych řekla. A přítomnost. Alespoň takhle bych to rozdělila. Skáče se z jednoho období do dalšího, což může působit trochu rušivě. Sice to dodá na napínavosti, je to v podstatě tím i více zajímavé, ale ne každému to musí sednout.

Kniha má dobré hodnocení a recenze, takže jsem se těšila na skvělý kousek, thrillery mi nevadí. Je to silný příběh, poměrně drsný - znásilnění a vražda někoho z rodiny. Do toho dá se říct psychický teror ze strany údajné nejlepší kamarádky, která se Vám míchá do života a vypadá to, že Vás chce za každou cenu zničit.

Jenže, já právě čekala hodně, o dost víc, než mi kniha dala. A během čtení se stále dostavovalo zklamání nad tím, že kniha vůbec není tak dobrá, jak jsem očekávala, naopak. Sice byla poměrně čtivá, docela i napínavá a to i přesto, že jste si dokázali něco málo odvodit, ale téměř nic ve mě nezanechala.
Hodnotím pouze 2* a to jedna hvězdička je hlavně kvůli konci, který byl nečekaný, dojemný a já měla slzy  očích.

Žádné komentáře:

Okomentovat