Follow Me @Charmedka

18.10.14

Tilly Bagshawe - Prosím, nerušit

Spisovatelka: Tilly Bagshawe
Originální název: Do Not Disturb
Počet stran: 408
Rok vydání: 2009
Vydání originálu: 2008
Nakladatelství: BB/art
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Román z atraktivního prostředí luxusních hotelů, kde proti sobě stojí tradice reprezentovaná Honor Palmerovou a moderní pojetí ztělesněné Lucasem Ruizem. Honor pochází ze staré bohaté rodiny, vede rodinný hotel, který postavil její pradědeček. Není to jednoduché, její otec ho nechal zchátrat, rodina ji nepodporuje a když se jí podaří hotel postavit na nohy, společensky ji znemožní aféra se ženatým mužem a hotel lehne popelem. Ona se ale nevzdá a vydupe si ho znovu ze země. Nic nedostala v životě zadarmo, ale nakonec se k ní štěstí obrátí čelem. Lucas pochází naopak z velmi chudé rolnické rodiny na Ibize, nevlastní otec ho vyžene z domova a on se díky vlastní píli a pomoci bohaté milenky dostane na hotelovou školu do Švýcarska, která mu otevře nový svět. Všechno se mu daří, rychle vystoupí na vrchol, ale pád je o to bolestnější. Jeho vysněný svět má daleko k idyle. Lucas zjistí, že i ve světě boháčů se podvádí, podráží, likviduje a škodí. Na chvíli se nechá oslnit, nechá se ovládnout svým šéfem Tischem, který přišel k penězům velmi nevybíravým způsobem, propadne touze vyrovnat se mu, ale díky trpkým zkušenostem, podrazům, ale i kamarádovi si i on nakonec svou cestu najde. Osudy obou hlavních hrdinů se několikrát dramaticky protnou. Je možné, že nenávist se nakonec změní v lásku?

Něco ke knize
Honor Palmerová je bohatá dědička, která ale o všechno co má chce musí tvrdě bojovat. Vede rodinný hotel, ale momentálně se jí moc nedaří jak v soukromí, tak ani pracovně, hotel jak bylo řečeno zchátrá, lehne popelem. Honor je ale cílevědomá a nevzdá se jen tak. Vybuduje hotel znovu a štěstí se vrací.
Luca je pravý opak, pochází z chudé rodiny, ale stejně jako Honor, vše si tvrdě vybojoval. Nectí ale tradice, má raději modernější pojetí a když se kousek od hotelu Honor Palmerové rozhodně postavit vlastní hotel, nastává problém. Podnikání je tvrdé, plné zrady, falše a nikomu se nedá věřit.

Moje hodnocení a dojmy
Je to první kniha od této spisovatelky, kterou jsem četla. Narazila jsem na ni v knihkupectví za směšnou cenu kolem sta korun a jelikož mám takovéhle knihy ráda, neváhala jsem a dobře udělala.
Hotelové prostředí je pro mě zajímavé, lákavé. Jen tak mimochodem, ráda bych někdy časem měla vlastní restauraci a třeba časem i menší hotýlek,naivní že? :D Ale snění je třeba....

Děj se odehrává jak v přítomnosti, tak zároveň nám odhaluje minulost, aby jsme lépe poznaly hlavní postavy a jejich život. Postavy mi byly obě sympatické. Jsou to úplně obyčejní lidé, kteří se rozhodly podnikat, tvrdě pracují, aby si vše mohly dovolit, ale aby jste se udržely na vrcholu, je třeba mít trochu vystrčené drápky a to i přesto, že Honor ani Lucas nejsou typičtí záporáci, což je určitě fajn, aspoň se zde nesetkáváme s čistým dobrem a zlem.
Je to první kniha, kterou jsem od této spisovatelky četla a jelikož se mi strašně líbila, samozřejmě jsem si pořídila i další knihy. A miluji tuhle obálku, je prostě boží.

Žádné komentáře:

Okomentovat