Follow Me @Charmedka

13.10.14

Phyllis C. Cast - Zrazená

Spisovatelka: Phyllis C. Cast, Kristin Cast
Originální název: Betrayed
Série: Škola noci
Díl: 2
Počet stran: 320
Rok vydání: 2010
Vydání originálu: 2007
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Zoey Redbirdová si pomalu zvyká na upíří Škole noci a svědomitě se připravuje na roli předsedkyně elitní studentské organizace Dcery temnoty. Konečně má pocit, že někam patří, a dokonce má i chlapce. Možná i dva… Městem Tulsa však náhle otřese zmizení středoškolského fotbalisty, a když se jeho mrtvola najde poblíž areálu upíří školy, instinkt Zoey napovídá, že je to teprve začátek něčeho skutečně zlověstného. Jako obvykle se nemýlí. Brzy přibude další hrůzná vražda, podezření padá na upíry a možná není tak docela neopodstatněné… Zoey proniká stále hloub do spleti intrik, ale zjišťuje, že je toho na ni příliš. To ale ještě netuší, že se její nejbližší zanedlouho ocitnou ve smrtelném nebezpečí a někoho z nich prostě zachránit nedokáže. Zrazená přináší pokračování příběhu o napínavém osudu budoucí upíří velekněžky Zoey, který započal v Označené, první části světově úspěšné a populární Školy noci.

Něco ke knize
Zoey se připravuje na funkci předsedkyně Dcer temnoty, tuto funkci přebírá od Afrodity, snad největší nepřítelkyně na škole.

Sice není typická středoškolačka, ale upíří mládě, i tak řeší běžné pubertální problémy a to především s kluky. Heath, její lidský přítel, vlastně spíš už expřítel se ji nechce vzdát, nevidí v ní stvůru. Jenže Zoey má v hlavě trochu zmatek, Heatha milovala, Erik je taky moc fajn kluk a co takový učitel...Hlavní děj v knize by ale mělo být zmizení fotbalisty a následně jeho mrtvola nalezená poblíž školy noci.

Moje hodnocení a dojmy
První díl je spíše zahřívací, více se tam seznamuje se školou, s postava. Naopak ve druhém už se najde trochu akce, je to malinko napínavější, ale stále pro mladší, což se nezmění. Co se mi nelíbí, učitel Zoey, kterého tak obdivuje. Je mu myslím 21 let a ona ho bere jako dospělého muže, ke kterému vzhlíží. V 21 letech pro mě osobně mužem moc není. :D A pokud jste citlivé povahy, možná si trochu pobrečíte.

Ukázka z knihy
"Zhluboka jsem se nadechla a vybavila si jeho krev. Chutnala jako tekutá touha, teplá a hustý, elektrizující. Probudila v mém těle místa, která dřív nanejvýš lehce pootevřela oko. Právě tahle místa po něm teď zoufale žíznila. Chci se napít jeho sladké krve, nechat ho, aby se mě dotknul, poznat jeho tělo, chuť...
Nezřetelný temný obraz se náhle naprosto nečekaně projasnil. Pořád tam byla tma, ale ta pro moje noční vidění nepředstavovala problém.Nejdřív jsem neměla potuchy, na co se vlastně dívám. Byla to nějaká divná místnost. Spíš než opravdický pokoj, připomínala výklenek v jeskyni nebo v tunelu. Zdi byly klenuté a vlhké. Těch pár paprsků světla pocházelo ze špinavé začouzené lucerny, která visela na zrezivělém háku, jinak tam vládla naprostá tma. Leželo tam něco, co jsem zprvu považovala za haldu špinavého oblečení, ale vtom se to pohnulo a zasténalo. Už jsem se nemusela chytat stébla, spojení zesílilo. Připadalo mi, že se vznáším přímo v místnosti, a když jsem Heatha poznala po hlase, připlula jsem k němu blíž. Ležel stočený do klubíčka na matraci plné fleků.
Zápěstí a kotníky měl spoutané lepící páskou a z několika šrámů na krku a pažích mu tekla krev."



Žádné komentáře:

Okomentovat