Follow Me @Charmedka

13.10.14

Phyllis C. Cast - Vyhořelá

Spisovatelka: Phyllis C. Cast, Kristin Cast
Originální název: Burned
Série: Škola noci
Díl: 7.
Počet stran: 368
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Zoeyina duše se ocitá na onom světě – roztříštěná na kusy, vyhaslá, pronásledovaná výčitkami svědomí. Její kamarádi se však nechtějí vzdát naděje, že se vrátí a a zachrání svět, v němž se schyluje k bitvě mezi pradávnými silami Světla a Temnoty. Stark je ochoten dokonce nasadit vlastní život, aby se za svou paní dostal tam, kam před ním ještě žádný bojovník nevstoupil. Stevie Rae mezitím v Tulse svádí soukromou bitvu s Temnotou i sama se sebou. Být velekněžkou červených mláďat totiž znamená spoustu zodpovědnosti – navíc musí občas skrývat své city a střežit svá tajemství, a to za cenu lží – a někdy dokonce i životů…

Něco ke knize
Děj navazuje opět tam, kde předchozí díl skončil. Heath zemřel rukou krakouna Kalony. Zoey tu bolest a ztrátu ale nezvládla a její duše se roztříštila na kusy pod tíhou sebeobviňování. Sice žije, ale její duše je mimo tělo a takhle nemůže zůstat dlouho. Sama se ale vrátit nezvládne, části její duše jsou rozptýlené po onom světě a Zoey je každou minutou více bez sebe a ztrácí tetování. Společnost ji dělá Heath a Zoey začíná být čim dál tím lépe v jeho společnosti. Jediný, kdo ji dokáže zachránit je její bojovník Stark, který musí sám zemřít, aby se mohl vydat na onen svět. Ale tak jednoduché to nebude.

Stevie Rae nejen, že se strachuje o kamarádku, ale má i svoje problémy. Je otisknutá s krakounem Refraimem, kterého není tak snadné utajit. Jenže je možné, že zrovna on dokáže její kamarádce trochu pomoci. Jeho otec naopak chce Zoey zničit, pod nátlakem Neferet se vydává na onen svět, aby zabránil Zoey, aby dala dohromady svoji duši. A červená mláďata život na zemi také neusnadňují.

Postavy
Zoey tu má pouze pár kapitol, největší prostor má až ke konci knihy. Ono taky psát pouze o tom, jak její duše bloudí a ona se ztrácí, to by nebylo záživné. A Heatha se nezbavíme ani po smrti.
 
Naopak hodně prostoru tu má například Stevie Rae a její Refraim. Upřímně jsem si tohohle krakouna docela oblíbila. Je jiný než jeho otec, má v sobě  nějaké city a přijde mi, že ho to teď díky Stevie Rae táhne spíše na stranu dobra. Našla jsem si další pár, který se mi líbí.

A Afrodita, taky moc fajn postava, která zde využije svoje schopnosti. Sice už není mládě, ale Nyx ji obdařila vizemi, které se naučí ovládat, když je třeba. Trochu se mi zdá, že si to vše bere na povel, no jo, přece jen kus staré Afrodity v ní zůstal.
                                                                                                                                  
Moje hodnocení a dojmy
Po prvních dílech jsem měla chuť sérii odložit, ale jsem velmi ráda, že jsem to neudělala. Sedmý díl je podle mě nejlepší ze všech, které jsem přečetla. Je tu napětí, akce a konečně mi nepřijde, že to pouhá zamilovaná, upírská slátanina pro náctileté. Ano, je to spíše pro náctileté, ale mě to bavilo.
Autorka zde hodně ukázala, že její fantazie snad nezná mezí. Všemožná historie, Ostrov žen a veškeré zápletky v knize...Byla jsem velmi mile překvapena a hned se vrhla na další díl. 

Žádné komentáře:

Okomentovat