Follow Me @Charmedka

14.10.14

Patricia Briggs - Měsíční píseň

Spisovatel: Patricia Briggs
Originální název: Moon called
Série: Mercedes Thompsonová
Díl: 1.
Počet stran: 283
Rok vydání: 2009
Vydání originálu: 2006
Nakladatelství: Fantom Print
Vazba knihy:Vázaná s přebalem
Vlkodlaci můžou být nebezpeční, když se jim připletete do cesty, ale pokud jste opatrní, nechají vás na pokoji. Umí se dobře skrývat před lidmi, ale já nejsem člověk. Když na ně narazím, poznám je a oni poznají mě – Mercy Thompsonovou.
Mercy Thompsonová má za souseda vlkodlaka. V autodílně opravuje mikrobus patřící upírovi. Její bývalý šéf je gnón. Ale ani Mercy není úplně normální… a její pouto s tajemným světem nadpřirozena ji brzy dostane do pořádného průšvihu.
Vychutnejte si pořádný nářez, který na vás v knize čeká. Není radno si zahrávat s vůdcem vlkodlačí smečky.

Něco ke knize
Mercy Thompsonová pracuje jako automechanička. Ano, zvláštní povolání pro ženu, ale Mercy není ani zdaleka normální. Je kožoměnec, který se dokáže proměnit v kojota, tuto schopnost podělila po indiánském pradědečkovi. Její soused Adam je vlkodlak, přátelí se s upírem a tím rozhodně její zvláštnosti nekončí.
Patricia Briggs vytvořila svět, kdy určité druhy fae veřejně vystoupili na veřejnosti, ale někteří se stále ještě skrývají, jako například vlkodlaci. Ale zrovna ted se rozhoduje o tom, zda i oni vystoupí, jsou ale tací, kterým se to vůbec nelíbí.

Mercy je kožoměnec, není dlak, takže její proměna není závislá na měsíci a nepatří do smečky, tam by se svym přístupem ani nepřežila. Vlkodlaci se sdružují ve smečkách, každá smečka má svého alfu samce, který dané smečce vládne. Vlci samotáři jsou brány jako vyvrhelové, nebezpeční jedinci jak pro člověka, tak pro celý druh. Mercy do smečky nepatří a její zákona pro ni neplatí.

U Mercy se v autodílně objeví mladík Mac, mladý vlkodlak, po kterém jde kdosi, kdo brutálně experimentuje na vlkodlacích. Podává jim drogy, drží je v klecích. Nikdo neví, kdo to je, o co mu jde a čeho všeho je schopen.

Moje hodnocení a dojmy
Miluji fantasy, na tuhle vlkodlačí sérii jsem byla zvědavá, podle anotace vypadala moc zajímavě, vlastně i podle hodnocení. Mě ale nudila, nevím proč, ale prostě mi nijak úžasná nepřišla. Nedokázala jsem se začíst, i na konci knihy jsem stále měla problém přiřadit si jména, musela jsem se rozpomínat, kdo to vlastně je a kolikrát ani nevěděla o čem čtu.

Na konci knihy jsem nebyla nijak zvlášť omámená, spíše zklamaná s rozporuplnými pocity. Prostě a jednoduše, nudila mě, naprosto průměrná fantasy knížka. Doufám, že další díly budou lepší a čtivější.
Co mě ale baví tak to, že Mercy se nemusí řídit zákony smečky a tím pádem je kniha napínavější a vlastně i to tomu dodává trochu humoru. 

Žádné komentáře:

Okomentovat