Follow Me @Charmedka

15.10.14

L. J. Smith - Zrození

Spisovatel: L. J. Smith 
Originální název: Origins
Série: Stefanovy deníky
Díl: 1.
Počet stran: 228
Rok vydání: 2011
Vydání originálu: 2010
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná

Příběh se odehrává ve Virgínii během války Severu proti Jihu. Stefanův otec se ujme vzdálené příbuzné Katherine, která osiřela. Stefan i jeho bratr Damon se do ní zamilují, ona je miluje oba. Stefan se s ní sblíží, ale brzy zjistí, že s Katherine není všechno v pořádku. V městečku se po řadě záhadných úmrtí zvířat i lidí začne šířit panika, lidé se obávají upírů. Stefan se bojí, že za vším je Katherine. Stefanův otec zorganizuje lov na upíry. Když zjistí, že jeho synové stojí na straně upírů, oba je zastřelí. Zachrání je Katherinina komorná a oni si můžou vybrat - umřít, nebo se stát upíry.

Něco ke knize
Vítejte v Mystic Falls v roce 1864 během války Severu proti Jihu. Stefan si žije poklidný život v rodném domě se svým otcem, po kterém má zdědit i rodinné pozemky a to i přesto, že je mladší z bratrů. Má s otcem dobrý vztah narozdíl od jeho staršího bratra Damona, ten se rozhodl vydat do války a s otcem tak přívětivé vztahy nemá. Je pravý opak Stefana. Vzpurný, svéhlavý a divoký.

Stefan se na přání svého otce zasnoubí s dívkou, kterou ale nemiluje. Avšak život se mu změní, když se otec ujme sirotka Katherine Piercové. Katherine je okouzlující a oba bratři se do ní zamilují a Katherine do nich.
V této době lidé z Mystic Falls řeší záhadná úmrtí zvířat, všechna měla rozedrané hrdlo. Vše se dovrší tím, když je zavražděn první člověk.

Když  Katherine přizná Stefanovi svoji temnou stránku, těžko se s tím smiřuje. Problém ale nastává, když pan Salvatore se rozhodne uspořádat hon na upíry. A Stefan se musí rozhodnout. Dá přednost otci, nebo Katherine? A ani Damon nezůstává mimo hru. Doopravdy se do krásné Katherine zamiloval.

Moje hodnocení a dojmy
Pokud jste viděly seriál, kniha pro Vás nebude ničím překvapivá, jelikož vychází právě ze seriálu narozdíl od knižních Upířích deníků. Kniha je opravdu totožná, proto mi přišla i poměrně nudná. Když jsem na ni četla recenze a hodnocení, vypadalo to, že bude mnohem lepší jako Upíří deníky, ale bohužel. Mě kniha opravdu nudila a nebavila mě. Obálky jsou nádherné se seriálovými hrdiny.

Kniha je vyprávěna z pohledu Stefana, což může být jasné už podle názvu. Co mi trochu vadilo, na to, že je kniha situována do roku 1864, mají styl mluvy upraven do dnešní doby.

Knihu jsem ale přečetla do dvou dnů, čte se hrozně dobře, rychle a další díly rozhodně nezavrhuji, jen mě to lehce zklamalo.

Žádné komentáře:

Okomentovat