Follow Me @Charmedka

10.10.14

L. J. Smith - Před půlnocí

Spisovatel: L. J. Smith 
Originální název: The Return: Midnight - Part I
Série: Upíří deníky
Díl: 9.
Počet stran: 256
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Meredith odhalila při záchraně Stefana nehezká tajemství ve své minulosti a Damon se kvůli své nemístné zvědavosti proměnil v člověka, což nese velmi zle. Ze zoufalství by udělal cokoliv, aby se stal opět upírem - neváhá se dokonce vrátit do pekla Temné dimenze. Fell’s Church se čím dál více začíná podobat městu duchů. Posedlost mění děti v kruté cizí tvory a situace se pomalu mění ve válku dospělých proti dětem… kdo může, prchá…


Všichni hlavní hrdinové jsou zpátky doma z Temné dimenze, kde vysvobodili Stefana ze zajetí a momentálně se ukrývají v domě paní Flowersové.
Damon si přičichl k černé růži, která měla patřit Stefanovi. Díky tomu se z něj stal člověk, což nese velmi nelibě. Musí jíst, dýchat, má lidské potřeby a to ho ubíjí. Za každou cenu se chce stát znovu upírem. Udělá proto všechno, musí najít hvězdnou perlu, aby se mohl vrátit zpět do Temné dimenze a vyhledat tak mocného upíra, který ho přemění zpátky. Něco se ale zvrtne, doprovází ho Bonnie, pro kterou Temná dimenze bude velmi nebezpečná a dostane se až na trh s otroky.

Stefan se pomalu zotavuje, všichni přátelé mu nabízejí svoji krev, aby co nejdříve nabral síly. A to by nebyly Upíří deníky, kdyby Elena neřešila její city vůči Damonovi. Naštěstí brzy všichni přijdou na to, že je třeba zachránit město než řešit vlastní milostné trable.

Město Fell`s Church se pomalu rozpadá, stále více dětí je nakaženo Malachy, což jsou paraziti ovládaní liškodlaky. Někteří lidé odjeli, někteří stále zůstávají, například matka Matta, který se do města vydá. Jenže na Matta je stále vydán zatykač pro znásilnění Caroline.

Také odhalujeme Šiničiho hádanky. Meredith při záchraně Stefana odhalila tajemství, které změní celý její život.Objeví se tu i Alaric, který odhaluje také další záhady...

Od přečtení osmého dílu uplynula docela dlouhá doba, měla jsem co dělat, abych se vůbec chytla a přijde mi, že se mi to pořádně nepovedlo do konce knihy. Vůbec si nepamatuji, že něco se v předchozí knize stalo, takže jsem kolikrát byla docela překvapená.

Co si ale pamatuji, že sedmý a osmý díl, které se odehrávaly v Temné dimenzi mě poměrně bavily. Snad nejlepší díly vůbec. Za to tenhle, to byla zas taková blbost. Ráda bych napsala, že to alespoň občas bylo akční, napínavý, ale mě to takový vůbec nepřišlo.

Chování hlavních postav mi přišlo iracionální. Proč se třeba Matt vydává do města, když je pomalu celé posedlé a ještě když ho hledá policie za znásilnění? Taky nechápu, že někteří lidé ve městě zůstali, i přesto, co se tam děje. Spousta věcí mi přijde hodně nepochopitelných a zmatených.
A nelíbilo se mi, jak autorka odflákla další přeměnu Damona. Co se vůbec stalo a jak?!

Doufám, že desátý díl si zas trochu polepší, konec tohohle tomu lehce nasvědčuje, tak snad mě překvapí. 

Žádné komentáře:

Okomentovat