Follow Me @Charmedka

16.10.14

L. J. Smith - Ohrožení | RC review

Spisovatel: L. J. Smith 
Originální název: Hunters: Moonsong - Part I
Série: Upíří deníky
Díl: 13.
Počet stran: 380
Rok vydání: 2013
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Nový školní rok na univerzitě začíná pro Elenu opravdu skvěle - život se Stefanem je krásnější než kdy dřív, všechny své přátele má kolem sebe a vypadá to, že i Damon se konečně změnil. Když se však začnou z kampusu školy ztrácet studenti, rychle se šíří panika. Všichni včetně Eleny jsou ve velkém nebezpečí. Podaří se jim ochránit jeden druhého? Zlo je všudypřítomné a může zaútočit odkudkoli a na kohokoli...

Něco ke knize
Elena a ostatní se vydávají na vysokou školu do Dalcrestu, který je poblíž jejich rodného městečka. Někteří z nich se vzdali vysněných škol, aby mohli být poblíž, kdyby hrozilo nějaké nebezpečí, všem je jasné, že jejich už nikdy nebude úplně normální, ale doufají, že s příjezdem na vysokou začnou nový, normálnější život. Damon jako jediný se nezapíše jako student, ale i tak je poblíž.

Ve škole se ale začínají ztrácet studenti a policie nemá nejmenší vodítko. Kromě zmizelých studentů se najdou i mrtvá těla, která jsou potrhaná a je jasné, že tohle člověk neudělal. Všichni musí být velmi opatrní a zjistit, co se ve škole děje.


Moje hodnocení a dojmy
Když se mi kniha dostala do rukou, trochu jsem se zděsila, má téměř 400stran, což z ní činí zatím nejtlustší díl. Říkala jsem si, že pokud děj bude nudný a stupidní jako některé předchozí, tak to bude docela utrpění přečíst. 
Ale kniha mě strašně mile překvapila. Četla se moc dobře a během jednoho dne jsem přečetla téměř 300 stran. I když začátek je pomalejší, rozhodně není nudný, změna prostředí sérii podle mě docela pomohla. Tohle je snad první díl, který je napínavý, opravdu čtivý a občas nevíte, co máte čekat a kde je pravda. Obdivuju sama sebe, že jsem přečetla předchozích dvanáct dílů a nevzdala to už někde u pátého. Ale pokud se i Vy prokoušete až sem, rozhodně to stojí pak za to.

Jsem ráda, že tentokrát si autorka odpustila všemožnou havěť požírající vlastní tělo a já nevim, co ještě a zůstala jen u upírů či vlkodlaků. Jediný, co mi snad vadilo, tak postavy. Elena mě svou přelétavostí rozčiluje a začínám k ní pociťovat averzi. Hlavně její neustálé tlachání o tom, jak miluje oba bratry, s oběma si dá pauzu, ale přesto ví, že Stefan je její pravá láska. Meredith mi taky není úplně sympatická, převážně její pocit, že musí být nejlepší a i nejmenší chyba, i když ne tak docela její znamená selhání.

Bonnie i Matt jsou v tomhle díle docela naivní a nevidí, co se kolem nich děje a všem bezmezně věří. U Bonnie mi to ale tolik nevadí, je prostě taková a je mi tím i docela sympatická, ale Matt se choval jak pitomec, kterému se navýšilo ego.

Kniha byla opravdu dobrá a já se od ní nemohla odtrhnout. Hodnotím ji jako zatím nejlepší díl a také ode mě dostává nejvyšší hodnocení ze všech. Tak jen doufám, že další díl to nezkazí.

Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat