Follow Me @Charmedka

26.10.14

L. J. Smith - Krvavý polibek | RC review

Spisovatel: L.J. Smith
Originální název: Huntress
Série: Říše temnot
Díl: 7.
Počet stran: 240
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 1997
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Mladé upírce Jez se zdá, že s ní už delší dobu není něco v pořádku. Rozhodne se změnit svůj život a stane se lovkyní upírů. Jednoho dne dostane těžký úkol: najít Mocnou sílu, která má pomoci zachránit svět před blížící se apokalypsou. Splní své poslání i za cenu spojenectví s bývalými nepřáteli? Odolá touze po krvi a starým citům, které jsou stále její součástí?



Něco ke knize
Jez je typický chladnokrevný upír, je vládkyně upířího gangu a miluje lov lidí. Avšak při posledním lovu najednou pocítí lítost a svojí oběť nechá utéct. Dojde ji, že něco není v pořádku a dozvídá se, že je napůl člověk. Její otec byl upír, matka lidská žena. Tohle se nesmí její gang dozvědět, hlavně Morgead, se kterým neustále zápasí o to, kdo je lepší a který lidské plemeno přímo nesnáší. Jez opouští gang, netouží po smrti dalších lidí.

Potlačuje svoje upíří já, stává se z ní člověk a bydlí u svých lidských příbuzných. Navíc se přidala ke Kruhu úsvitu a stává se nejen člověkem, ale i lovcem upírů. Její rodina nic netuší, až na sestřenici Claire, která se jí snaží udělat ze života peklo a vše komplikuje.

Jednoho se u Jez doma objeví její kamarád Hugh, který Jez seznámí s věštbou, která prorokuje apokalypsu. Nastane konec lidského světa, lidé budou vyhlazení a nastane čas upírů. Jez musí najít Mocnou sílu, jen čtyři Mocné síly mohou apokalypse zabránit. To ale znamená vrátit se zpět...



Čtyři se postaví mezi světlo a stín,
čtyři z modrého ohně s mocnou krví.
Narození v roce vize slepé panny;
čtyři bez jednoho a temnota zvítězí.


Moje hodnocení a dojmy
Jako první začnu obálkou, která se povedla, je překrásná a okouzlila mě na první pohled. Tahle kniha má zatím tu nejhezčí obálku z celé série. Díky ní jsem se ještě více na knihu těšila, avšak zde platí, nesuď knihu podle obalu...

Celou sérii Říše temnot jsem považovala za poměrně povedenou a nejlepší od L. J. Smith, knihy byly čtivé. Sedmý díl i přes pěknou obálkou je ten nejslabší. Kniha mě vůbec nebavila, chyběla jí akce, nějaké napětí a celkově mi přišlo, jako kdyby kniha nebyla dokončená, působí to na mě pouze jako začátek nějakého příběhu.

Nedokázala jsem se sžít ani s postavami, Jez mi nijak nepřirostla k srdci, nepřišla mi zajímavá ani její spřízněná duše. Co jsem koukala na hodnocení knihy, hodně se objevuje, že je to nejlepší díl, nechápu. Za mě to je jednoznačně nejslabší díl.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

Žádné komentáře:

Okomentovat