čtvrtek 23. října 2014

Spisovatel: Gregg Olsen
Originální název: Envy
Série: Prázdné rakve
Díl: 1.
Počet stran: 296
Rok vydání: 2012
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Fortuna Libri
Vazba knihy: Vázaná
Noc, kdy Katelyn zemřela, se stalo cosi, co všechno změnilo. Zlo má nejrůznější příchutě. Někdy je hořké, jindy ošidně sladké. Katalyn zjistila den své smrti. V jeden okamžik byla deprimovaným teenagerem a zároveň stratila život. A pak... ležela na stole z nerezové oceli, oči skleněné, tělo studené, a byla opravdu, ale opravdu mrtvá.
Jak se to stalo? Byla to sebevražda, nebo vražda? A kdo za to nese vinu?
Dvojčata Hayley a Taylor Ryanovi zakopnou o důkaz, který je mnohem více znepokojující než si vůbec dokázali představit... a prolitá krev je přivede na stopu tajemství z dávné minulosti, o níž by raději ani nic nevěděli.

Autor se nechal inspirovat pravdivým příběhem internetové šikany a Závist je prvním dílem odvážné, otevřené a hrůzostrašné série, která vás přivede až na hranu mezi životem a smrtí.

Něco ke knize
Katelyn byla normální středoškolačka. V poslední době se ale z usměvavé holky stala smutná a málo komunikativní, hodně se změnila. A její plány o vysoké škole se zhroutí na Štědrý večer, když její babička oznámí, že peníze, které na studium měly přijít utratila. Poté je Katelyn nalezena mrtvá ve vaně s kávovarem. Všichni mají za to, že se jednalo o sebevraždu či nešťastnou nehodu.

Dvojčata Hayley a Taylor mají ale jiný názor. Tedy spíše pocit, dříve si byly s Katelyn velmi blízké. Když jim bylo pět let, ve městě se stala tragická dopravní nehoda autobusu, který vyjel ze silnice rovnou do řeky. Přežila pouze Katelyn a právě dvojčata. Nikdo o nehodě nemluví. Hayley a Taylor mají dar, dokáží se vcítit do živých ale i mrtvých lidí, něco je s nimi pojí, dobře vnímají pocity, mívají sny a představy. I v případě smrti Katelyn ji právě tento dar pomáhá odhalit tajemství, které halí Katelyninu smrt.

Moje hodnocení a dojmy

Po knize jsem koukala už dlouho, strašně mě zaujala obálka, která je dokonalá. Pochmurná a děsivá. Od knihy jsem měla docela velká očekávání, i když nijak úžasné hodnocení tento díl nemá. Velká očekávání, ale s tím, že pořádně nevím, o co se bude jednat. Kniha je zaražena ve fantasy a thrillerech, tak jsem byla zvědavá. Je to taková mysteriozní detektivka, thriller.
Děj se odehrává na malém městečku Port Gamble, kde se snad všichni sousedi znají a kde rodiny mívají i skrytá tajemství. Klasický případ, kdy na veřejnosti všichni působí dokonale, ale jakmile se zavřou dveře, vylézají na povrch ty nejhorší lidské stránky. Smrt dítěte je strašná tragédie a otřese celým městečkem a ne každý má úplně čisté svědomí. A je pro rodiče lepší jako konečný verdikt nehoda, nebo sebevražda? 

Na začátku jsem se vůbec nemohla začíst, děj byl matoucí, postavy se mi pletly. Až v průběhu děje jsem si docela oblíbila dvojčata, která byla dokonale sehraná, měla krásný vztah a to i s rodiči. Ale myslím, že jejich schopnosti šly vystihnout mnohem lépe. Tak, aby kniha působila více tajemně a zajímavě, což nepůsobila. Hodně mě zklamala a nejlepší zůstává obálka. Děj, nápad, bylo to zajímavý, ale podle mě nezajímavě podaný. Nedokázalo mě to strhnout, až pouhý konec a úplné rozuzlení, to jsem se nestačila divit.

Moc děkuji nakladatelství Fortuna libri za poskytnutí recenzního výtisku.



Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 10/23/2014
reakce bez komentáře
štítky , , , , , ,


0 komentářů:

Okomentovat