Follow Me @Charmedka

22.10.14

Eric Eliot Knight - Kočka

Spisovatel: Eric Eliot Knight 
Originální název: Choice of the Cat
Série: Země upírů 
Díl: 2.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2009
Vydání originálu: 2004
Nakladatelství: Triton
Vazba knihy: Brožovaná
Stejně jistě jako tma přicházejí v noci Rozparovači!
Zemi ovládli mimozemšťané, lidstvo pro ně neznamená víc než dobytek – bezohledně se krmí jeho vitální aurou. Mladý hrdina David Valentin, který v první knize prodělal zasvěcení na Vlka, ve druhém románu přestupuje mezi Kočky – do kasty vyzvědačů a záškodníků. V roce 2067 ho pátrání po nepřátelských jednotkách Zalomeného kříže zavede na Velkou prérii, získává přátele mezi kočovnými honáky dobytka, ale i spolubojovníky, jaké by nečekal...

Něco ke knize
Děj navazuje tam, kde skončil díl předchozí. Posuneme se pouze o pár měsíců dále. David je právě v další misi, všem vojákům jde o život, ze všech stran na ně útočí Obrnění a Rozparovači. David dostane velení, jenže při snaze zachránit co nejvíce Vlků za pomocí Kočky Duvalierové, přezdívané Mlha, porušuje nařízení, které bylo vydáno předchozím velitelem a je předvelen před vojenský soud. Šance na výhru nemá moc vysoké, Mlha mu však nabízí jedno řešení. David opouští Vlky a je zasvěcen na Kočku. Čeká ho tvrdý výcvik a zvyknutí si na nové schopnosti. Po absolvování se vydává s Duvalierovou odhalit společenství Zalomený kříž, který se zdá být velmi nebezpečný. Mnoho se o nich neví, jisté ale je, že Rozparovači jsou něčím zvláštní a od ostatních se liší.

Země upírů
Druhý díl mi přišel lepší jak první Vlk. Hned v první kapitole se ocitneme v děsivé bitvě a po celou dobu knihy se něco děje. Mě osobně přišla mnohem napínavější a čtivější, i když ne v každý kapitole se dočkáme pořádný akce. Ale putování Davida s Mlhou mě zkrátka bavilo. 
Pro Davida je život Kočky občas, řekla bych depresivní. Vlci jsou smečka, kdežto Kočky pracují i samostatně, i s Mlhou se na nějaký čas rozdělí a David si musí poradit sám. Více se mu dostáváme do hlavy, do jeho obav a pohledu na život.

Ke konci knihy se setkáváme i s novou rasou, kde se s jedním jedincem David spřátelí a nový přítel mu chce stát po boku a pomoci mu. Je to milé zpestření, ale popis nové rasy mi přijde zvláštní, moc si ho nedovedu představit, tedy dovedu, ale přijde mi lehce přetažený za vlasy. Ale hlavní je, že jsem se konečně zorientovala ve všech postavách a zjistila, kdo je kdo na čí straně stojí.
Série už pro mě začíná být čtivější, u prvního dílu jsem si řikala, zda ji neodložím, ale Kočka mě přesvědčila o tom, že přečtu i další díly.

Žádné komentáře:

Okomentovat