Follow Me @Charmedka

19.10.14

Gabriella Poole - Ztracení | RC review

Spisovatel: Gabriella Poole
Originální název: Lost Spirits
Série: Temná akademie
Díl: 4.
Počet stran: 272
Rok vydání: 2014
Vydání originálu: 2014
Nakladatelství: Fragment
Vazba knihy: Brožovaná
Darkova akademie se stěhuje na nové místo, k nádhernému tyrkysovému moři do Keni. Cassie se trápí ztrátou milovaného Ranjita. Ten je na útěku a Cassie je rozhodnutá udělat vše pro to, aby ho našla. Vrací se však zlá Kateřina a její matka – obě silnější než kdy dříve. Cassie ví, že její láska k Ranjitovi je její největší slabostí. Musí učinit zásadní rozhodnutí…


Něco ke knize
Začíná nový semestr, Darkova akademie se stěhuje do Keni, ale bude to snad nejtěžší rok. Isabella se trápí ze smrti Jakea a do akademie se vrátila jen kvůli rodičům. Cassie trápí výčitky svědomí vůči Isabelle, ale zároveň jí bolí také ztráta Ranjita. Nikdo o něm nic neví a Cassie se rozhodne ho vypátrat na vlastní pěst a to i přes zákaz od sira Alrica Darka. Dříve než Cassie, se ale k Ranjitovi dostane Kateřina se svou matkou, které mají zlomyslný plán, který zahrnuje unést Ranjita, prostřednictvím kterého se dostanou ke Cassie a mocným předmětům...


Moje hodnocení a dojmy
Na začátku knihy jsem trochu tápala v ději, sice to není tak dlouho, kdy jsem četla třetí díl, ale přesto jsem si nebyla schopná vybavit konec. Naštěstí jsem se brzy chytla a věděla, o co vlastně jde.

Z knihy mám hodně rozporuplné pocity, na to, že se jedná o závěrečný díl, tak mi to přijde celkem slabota. Žádné pořádně začtení a pocit, že musím číst dál a dál, abych se konečně dozvěděla, jak to dopadne. Děj mě nedokázal vtáhnout a větší část knihy mi přišla neakční, nenapínavá. Teprve až konec mě začal více bavit, i když je docela předvídatelný. Nejvíce mě asi bavil popis duchů, konečně bylo pořádně vysvětleno, co je Estelle zač a jak to vlastně funguje.

Navíc Cassie mi občas lezla na nervy, vlastně stejně jak v předchozích dílech. Sice se mi líbí její smysl pro humor a ironii, hádky s Estelle jsou moc fajn, ale občas si myslí, že zvládne vše nejlépe a nic se nemůže stát.

Celá série je průměrná, možná horší průměr. Odpočinkové čtení, které neurazí ani nenadchne a kde jsem si pořádně neoblíbila ani jednu postavu. Rozhodně je dobře, že se jedná o poslední díl. Myslím, že další už by byly mnohem horší a v nejlepším se má přestat.


Moc děkuji nakladatelství Fragment za poskytnutí recenzního výtisku.

1 komentář:

  1. Na Ztraceni se teď chytám. Snad se mi bude knížka líbit :D Jinak pěkné recka.

    OdpovědětVymazat