Follow Me @Charmedka

20.10.14

Amanda Stevens - Okřídlená duše

Spisovatel: Amanda Stevens
Originální název: The Restorer
Série: Okřídlená duše
Díl: 1.
Počet stran: 368
Rok vydání: 20012
Vydání originálu: 2011
Nakladatelství: Knižní klub
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Amelia Grayová od svých devíti let vídá duchy. Aby se před nimi chránila, úzkostlivě dodržuje pravidla, která jí v dětství vštípil otec. Zvláště jedno z nich však nyní bere ze své. John Devlin, policejní detektiv, Amelii přitahuje více než kterýkoliv jiný muž v jejím životě. A to navzdory tomu, že společně vyšetřují sérii krutých vražd a že s kaž
dým soumrakem proplují závojem jeho dva duchové. Tělo mladé dívky, nalezené na hřbitově, který měla Amelia zrestaurovat, je jen prvním článkem v dlouhém řetězci matoucích stop, zapomenutých příběhů a zamlčovaných tajemství. Vodítka obsažená v náhrobní symbolice, jež Amelii zanechává vrah, ji sice dovedou blíž k odhalení pravdy, ale také ke zjištění děsivé úlohy, kterou má v celém případu sehrát ona sama. Žal a zoufalství dokáže k člověku připoutat melancholickou duši, ale i bytost naplněnou děsivou nenávistí… a ta může sahat až za hrob.

Něco ke knize
Amelia se živí jako restaurátorka starých hřbitovů. Dá se říct, že je jedničkou ve svém oboru, ne nadarmo se jí říká královna hřbitovů. Ač to zní morbidně, na hřbitobech vyrostla, její otec se staral o hřbitov v místě, kde vyrůstala. Provází ji ale prokletí, nebo chcete-li dar?! Vídá duchy a od mala ji byly vštěpovány pravidla, která musí dodržovat, aby se před nimi chránila. Právě kvůli tomuhle daru je spíše samotář a lidí se straní.

Momentálně pracuje na hřbitově Dubový háj, problém nastane, když je objeveno mrtvé tělo. A neni jediné, postupem času se začnou objevovat další. Vyšetřování trochu vázne a i práce na hřibitově, dokud Amelie nezjistí, že nejvíce k odhalení vraha pomůže právě ona a to díky jejím znalostem hřbitova.
Jenže vyšetřování vede velmi přitažlivý detektiv John Devlin. Amelie je okouzlená, přitahuje ji až pomalu magicky, ale je tu problém. Po boku Johna Devlina se drží dva duchové...

Nikdy si mrtvých nevšímej.
Nedívej se na ně, nemluv na ně, nepřipusť, aby vycítili tvůj strach.
Nikdy se nedruž s těmi, koho duchové pronásledují.
A nikdy, nikdy nepokoušej osud!

Moje hodnocení a dojmy
Kniha mě zaujala hned jak jsem ji poprvé viděla, byl na ni trailer v kině :D A já hned věděla, že ji musím mít a také jsem hodně očekávala. Na jednu stranu mě kniha bavila, na druhou jsem čekala něco malinko jiného.

Duchové, konečně změna od všech těch upírů, lykantropů a podobných stvoření. Duchové, na ty jsem se fakt těšila a zrovna ti mě nalákali nejvíce ke čtení téhle knihy. Jsem hrozný strašpytel a duchařiny jsou přesně něco pro mě.
V této knize se na duchy dívá jako na něco, co z Vás vysává energii, jakmile se zdržujete v jejich blízkosti, nebo pokud duchové se zdržují u Vás, jako je to v případě Johna Devlina. 

Přiznávám, že jsem čekala více, co se týče setkání s duchama. Ale těch pár scén, byly napínavé, pro někoho možná i docela děsivé. Jenže je tu jedno ale..Já čekala horor, děsivější fantasy když už a Okřídlená duše je spíše detektivka. Pokud máte rádi krimi a fantasy, tohle je dokonalá kombinace. A do toho tu máme i trochu té romantiky. Mnoho srdcí určitě zaplesá.

V knize najdete spousty povídání o hřbitovních symbolech, je to zajímavé a kniha mě bavila. Na konci knížky máte i pár vysvětlivek, tady mi trochu vadí, že * nebyly vždy na konci stránky pod čarou, ale muselo se otočit na konec celé knihy. Jinak kniha určo stojí za přečtení, těším se na další díl, plný počet hvězdiček ale bohužel nedám z toho důvodu, že jsem čekala spíše horor, než detektivku.

Žádné komentáře:

Okomentovat