Follow Me @Charmedka

22.10.14

Eric Eliot Knight - Vlk

http://data.bux.cz/book/019/943/0199430/large.jpg Spisovatel: Eric Eliot Knight 
Originální název: Way of the Wolf
Série: Země upírů 
Díl: 1.
Počet stran: 304
Rok vydání: 2008
Vydání originálu: 2003
Nakladatelství: Triton
Vazba knihy: Brožovaná
Louisiana, druhá polovina 21. století: Země má nové šéfy Karany, mimozemšťany, kteří k nám pronikli mezihvězdnou bránou mezi světy. Už tady jednou byli, zůstaly po nich legendy o upírech a vlkodlacích. Tentokrát se na invazi důkladně připravili. Karané jsou staré nesmrtelné plémě, protože vysávají „vitální auru" živých tvorů. Čím inteligentnější tvor, tím výživnější aura. Lidská aura je velice výživná. Karané rozvrátili lidskou společnost sérií globálních katastrof, upravili klima a nastolili Karské zřízení. Od lidí nechtějí mnoho – pouze jejich životy. Krvežízniví Rozparovači, obdaření nepřirozeným a legendárním hladem, pro ně sklízejí zotročené lidské duše.
V dobrodružném postkatastrofickém příběhu vzdoruje část lidstva, která přežila apokalyptické převzetí moci, v Ozarské vrchovině západně od řeky Mississippi. Mladík David Valentin, jehož rodinu vyvraždili renegáti, se nechá naverbovat ke speciálním jednotkám Vlků, prodělá výcvik a zapojí se do boje proti zlu, jež připravilo lidstvo o budoucnost. Během obrany Svobodného území, ostrůvků zdravého rozumu v moři šílenství, dospívá v muže a vede první akce v Karské zóně. Je rozhodnut zvítězit a vrátit Zemi lidem bez ohledu na to, jak dlouho to bude trvat, bez ohledu na to, že ho čeká osud jako z nejhrůznější noční můry. Budoucnost lidského druhu však ještě nikdy nevypadala tak beznadějně. Protože když padne noc, stejně jistě jako tma přicházejí Rozparovači…

Země upírů
Zemi už neovládají lidé, ale Karani, kteří k přežití nepotřebují krev, jako minulí vetřelci, ale k přežití potřebují aury a ty lidské jsou nejvýživnější a umožňují jim žít věčně. Jsou to upíří Nového zřízení. Sami Karani se ukrývají, mají ale své vyslance, kterým se říká Rozparovači, nebo Zakuklenci, jelikož se ukrývají pod černou kápí. Rozparovači vysávají z lidí krev a zároveň na dálku živí Karana, který ho ovládá, aurou jeho oběti. Orbění jsou tvorové, které si Karani upravili a pomáhají jim zotročovat lidi. Na světě jsou ale i lidé, kteří dobrovolně Karanům pomáhají, řiká se jim Renegáti. Za spolupráci mají tak zvané imunity a nemusí se bát vysátí, alespoň dočasně. Stejně, jak existují lidé, kteří pomáhají Karanům, tak se najdou i Karané, kteří se zotročováním lidí nesouhlasili, jsou to Osévači. Jejich jedinou mocí ale bylo to, že dokázali pár lidem dát nějaké vlastnosti predátorů. Jsou to Vlci, Kočky a Medvědí. Lovci, kteří bojují proti Karanům a snaží se ochránit sovobdný lid. Nejpočetnější jsou Vlci.

Něco ke knize
Je 39 rok Karského zřízení, David Valentin je sedmnáctiletý kluk, který se narodil v Severní Minessotě a jehož otec býval Vlk. Celou jeho rodinu mu vyvraždili Rozparovači a Davida se ujal pastor a učitel Max. Jednoho dne do vesnice přijdou dva muži, Vlci, kteřá se znali s jeho otcem. Najednou Davidovi dochází, k čemu je předurčen a odchází s Vlky do výcvikového tábora, kde je přeměnen na Vlka spolu s dalšími lidmi. Každá cesta je ale nebzpečná, za noci přicházejí Rozparovači a zníčit je vůbec neni jednoduché. Během svého života u Vlků se seznamuje s dalšími vojáky, plní nebezpečné mise.
Při jedné se dostane k rodině, kde lidé mezi sebou komunikují zašifrovanými zprávami a snaží se pomoci uprchlíkům, i když přitom riskují své životy. Zde se zamiluje do Molly a kvůli lásce ho čeká nebezpečná cesta do Chicaga.

Moje hodnocení a dojmy
Uff, sérii jsem měla doma už poměrně dlouho, jenže mi chyběl první a třetí díl, abych vůbec mohla začít číst a upřímně, ani se mi do ní nechtělo. Země upírů je podle mě zkreslený název, sama bych ji tak nenazvala. Je to takové vojenské sci-fi z budoucnosti.
Série má poměrně dobré hodnocení, takže nakonec jsem se překonala a knihu do ruky vzala. Musela jsem se do čtení ale nutit, kniha mě nebavila a snad po x stránkách jsem nevěděla, kdo je kdo, jak mi to přišlo zmatený. Osévači, Obrnění, Renegáti, bylo toho tolik a já nebyla schopná se na to soustředit. Kolikrát jsem se dokonce přistihla, že vůbec nevim, kde se v nové kapitole vzali postavy tam, kde najednou jsou.

Zlom přišel až v části, kdy se David dostane k rodině a pak vyráží do Chicaga, tam mě kniha začla bavit, najednou se začlo více dít a já byla napnutá. Do té doby nic moc, já totiž čekala, jak kniha bude napínavá, strašidelná a Rozparovači mě budou nedej Bože strašit ve snech, nic takového se nekonalo. Po půlce knihy ale už se mi tedy četlo lépe a rovnou jsem vzala i druhý díl, když už jsem se začetla.

Kniha je už náročnější, rozhodně se nedá srovnávat s různými upířími sériemi pro mládež, typu Upíří deníky apod. Překvapilo mě, že existují i normální vesnice a lidé žijí poměrně normálně, jen se bojí návštěvy Rozparovačů. Čekala jsem spíše to, že se musí vyloženě skrývat, třeba nějaké skupinky, které unikly, tak to ale neni, sice se ukrývají a děsí se, ale v podstatě žijí normálně. Něktěří dokonce s Karany spolupracují a svůj vlastní druh vydírají a přenechávají k trestání a vysávají.

Žádné komentáře:

Okomentovat