pátek 17. října 2014

Spisovatelka: Alice Sebold
Originální název: Lovely Bones
Počet stran: 365
Rok vydání: 2008
Vydání originálu: 2003
Nakladatelství: XYZ
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Nevšední příběh vyprávěný ze záhrobí zavražděnou čtrnáctiletou školačkou, která pozoruje, jak bez ní pokračuje život na Zemi a v její rodině. Tato dívenka byla nejen brutálně zabita, ale navíc i znásilněna a její tělo policie nikdy nenalezla. Krátce poté, co ho její duše opustila, ocitne se v nebi, kde se jí splní vše, nač jen pomyslí. Ovšem až na jediné: už nikdy nebude s těmi, které má ráda, nedospěje a nebude prožívat totéž co její kamarádi. Ale má možnost se na Zemi a své nejbližší dívat a sledovat, jak se s její smrtí postupně vyrovnávají a hledají k sobě znovu cestu.

Něco ke knize
„Jmenuji se Susie Salmonová. Bylo mi čtrnáct, když mě zavraždil.“ Těmito slovy začíná kniha, ale i stejnojmený film. Se Susie se poprvé setkáváme když už je v nebi, odtud sleduje život na Zemi. Susie byla nejen brutálně zavražděná, ale i znásilněná. Nyní je v nebi, kde se plní všechny její touhy a přání, až na jedné. Svoje blízké můžete sledovat pouze  zpovzdálí. Sleduje, jak se lidé, kteří ji znali a rodina snaží žít dál svůj život.

Tragédie v podobě smrti v rodině, zvlášť když se jedná o Vaše dítě je velmi bolestivá, kór, když tělo nebylo nalezeno, vrah stále žije svůj život v sousedství a jediné, co zůstalo jsou vzpomínky, naděje, část lokte a spousta krve. A každý se s její smrtí vyrovnává po svém.

Moje hodnocení a dojmy
Kniha sice obsahuje prvky fantasy, jako je Susie v nebi, ale když se zamyslíte, jedná se vlastně o hluboký příběh plný lásky a lidských pocitů. Příběh má určitě hloubku a i když je tragický, Susie ho vypráví s humorem a citlivě, ale mě to bohužel nestačilo.

Viděla jsem prvně film, ze kterého jsem byla unesená, byl nádherný a přesně takový, aby ve mě něco více zanechal, to samé jsem očekávala od knihy, ale nic takového se nedostavilo. Kniha neměla ten samý efekt ani v nejmenším, na zadek mě neposadila. Hlavně se hrozně špatně četla, byly tam strašně dlouhá souvětí, naprosto příšerně přeložená, to knize vůbec nepřidalo. Opravdu velké zklamání, bohužel.




Email This Share to Facebook Share on Google Plus Share to Twitter Pin This
autor Charmedka
vydáno 10/17/2014
reakce bez komentáře
štítky , , , , ,


0 komentářů:

Okomentovat