Follow Me @Charmedka

17.10.14

Alice Sebold - Pevné pouto

Spisovatelka: Alice Sebold
Originální název: Lovely Bones
Počet stran: 365
Rok vydání: 2008
Vydání originálu: 2003
Nakladatelství: XYZ
Vazba knihy: Vázaná s přebalem
Nevšední příběh vyprávěný ze záhrobí zavražděnou čtrnáctiletou školačkou, která pozoruje, jak bez ní pokračuje život na Zemi a v její rodině. Tato dívenka byla nejen brutálně zabita, ale navíc i znásilněna a její tělo policie nikdy nenalezla. Krátce poté, co ho její duše opustila, ocitne se v nebi, kde se jí splní vše, nač jen pomyslí. Ovšem až na jediné: už nikdy nebude s těmi, které má ráda, nedospěje a nebude prožívat totéž co její kamarádi. Ale má možnost se na Zemi a své nejbližší dívat a sledovat, jak se s její smrtí postupně vyrovnávají a hledají k sobě znovu cestu.

Něco ke knize
„Jmenuji se Susie Salmonová. Bylo mi čtrnáct, když mě zavraždil.“ Těmito slovy začíná kniha, ale i stejnojmený film. Se Susie se poprvé setkáváme když už je v nebi, odtud sleduje život na Zemi. Susie byla nejen brutálně zavražděná, ale i znásilněná. Nyní je v nebi, kde se plní všechny její touhy a přání, až na jedné. Svoje blízké můžete sledovat pouze  zpovzdálí. Sleduje, jak se lidé, kteří ji znali a rodina snaží žít dál svůj život.

Tragédie v podobě smrti v rodině, zvlášť když se jedná o Vaše dítě je velmi bolestivá, kór, když tělo nebylo nalezeno, vrah stále žije svůj život v sousedství a jediné, co zůstalo jsou vzpomínky, naděje, část lokte a spousta krve. A každý se s její smrtí vyrovnává po svém.

Moje hodnocení a dojmy
Kniha sice obsahuje prvky fantasy, jako je Susie v nebi, ale když se zamyslíte, jedná se vlastně o hluboký příběh plný lásky a lidských pocitů. Příběh má určitě hloubku a i když je tragický, Susie ho vypráví s humorem a citlivě, ale mě to bohužel nestačilo.

Viděla jsem prvně film, ze kterého jsem byla unesená, byl nádherný a přesně takový, aby ve mě něco více zanechal, to samé jsem očekávala od knihy, ale nic takového se nedostavilo. Kniha neměla ten samý efekt ani v nejmenším, na zadek mě neposadila. Hlavně se hrozně špatně četla, byly tam strašně dlouhá souvětí, naprosto příšerně přeložená, to knize vůbec nepřidalo. Opravdu velké zklamání, bohužel.

Žádné komentáře:

Okomentovat